Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سیمئونه بهترین مربی یک دهه اخیر

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر سیمئونه
سیمئونه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکومادرید با پیشی گرفتن از زیدان، گواردیولا و مورینیو به عنوان مربی یک دهه معرفی شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید حریفان‌اش زین الدین زیدان، پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو را شکست داد و به عنوان مربی یک دهه اعلام گردید. مرد آرجانتینی این هفته افتخاری را از طرف فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) دریافت کرد و بهترین مربی 10 سال اخیر در پایتخت اسپانیا معرفی گردید.

سیمئونه علیرغم داشتن تنها یک عنوان قهرمانی در لیگ برای حضورش در اتلتیکو از مربیان بزرگی چون گواردیولا، مورینیو و رقیب اصلی‌اش زین الدین زیدان عبور کرد. این مربی 50 ساله پس از روی کار آمدن در مادرید و آوردن جام‌های نقره‌یی به تیم کم سابقه اتلتیکو در دوران تصدی‌اش باشگاه را به یک نیروگاه اروپایی تبدیل کرده است.

در بیانیه‌ای IFFHS آمده است: "سیمئونه در این دهه عملکرد عالی در اتلتیکو مادرید داشته است؛ 1 قهرمانی در لالیگا، 1 کوپا دل‌ری، 1 سوپر کاپ اسپانیا، 2 قهرمانی در لیگ اروپا یوفا، 2 قهرمانی در سوپرجام یوفا و 2 بار نایب قهرمانی فینال لیگ قهرمانان یوفا."

 

"قانونمندی و قدرت او تفاوت در پیروزی در جایزه دهه 2011-2020 را ایجاد کرد."

در طول دهه گذشته سیمئونه کمتر از زین الدین عناوین اروپا را کسب کرده و نه به اندازه گواردیولا افتخار لیگ، اما به دلیل ثبات در راس اتلتیکو امتیاز کافی را در سیستم رده بندی بدست آورده است.

نتایج کلی گواردیولا و یورگن کلوپ را به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار داد، در حالی که زیدان استاد بزرگ رئال مادرید در لیگ قهرمانان تنها توانست جایگاه هفتم را بگیرد. یک قدم پشت سر اونای امری.

نتیجه کلی با رتبه بندی هر مربی بین سالهای 2011 و 2020 تعیین می‌شود و امتیازات بر اساس پایان سالانه آنها تعیین می‌گردد.

با توجه به شرایط فعلی سیمئونه سرانجام می‌تواند به عنوان قهرمانی‌اش در لالیگا در فصل 14-2014 اضافه شود در حالی که اتلتیکو با افتخار در بالای لالیگا قرار دارد.

در حال حاضر اتلتیکو با کسب 41 امتیاز از 16 بازی با 4 امتیاز اختلاف در صدر جدول ایستاده و تاکنون فقط یک بار شکست خورده است. رئال مادرید با 37 امتیاز در مکان دوم قرار دارد، هرچند دو بازی بیشتر از رقیب‌اش دارد.

به همین ترتیب، بارسلونا نیز 18 بازی انجام داده و 34 امتیاز کسب کرده به این معنی که در صورت پیروزی در دو بازی خود، اتلتیکو به زودی می‌تواند برتری خود را بیشتر سازد.

مردان سیمئونه چهارشنبه شب با نتیجه 2-0 سویا را شکست دادند و پنجشنبه 21 جنوری برابر ایبار به میدان می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала