Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا - بیلبائو؛ فینالِ بزرگ با دو ایده متفاوت

© AFP 2023 / Ander GilleneaИгроки команд FC Barcelona и Athletic Bilbao во время матча
Игроки команд FC Barcelona и Athletic Bilbao во время матча - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم‌های فوتبال بارسلونا و اتلتیک بیلبائو امشب در دیدار فینال ابرچام اسپانیا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک؛ امشب دو تیم فوتبال بارسلونا و اتلتیک بیلبائو قرار است دیدار نهایی سوپرکاپ اسپانیا را برابر هم برگزار کنند که این دیدار از نظر دانشکده مربیان MBP یک فینال متفاوت خواهد بود.

ما نیز در گزارش فعلی نقاط قوت تیم را تجزیه و تحلیل می‌کنیم که چه چیزی ممکن است در بازی امشب تفاوت ایجاد کند.

بارسلونا

گنجانیدن پدری در تیم به معنای تغییر در سبک و ساختار بازی تهاجمی بارسا است. شاگردان کومان با اعجوبه آرجانتینی خود معروف به حمله 3-3-4 به شکل معمول خود برگشته اند.

این بدان معناست که تیم می‌تواند هنگام حرکت به جلو روانتر بازی کند. اغلب می‌بینید که مهاجم مرکزی - مسی یا گریزمان - در زمین افتاده و به عنوان 9 کاذب عمل‌ می‌کنند.

این سیستم همچنین به فرانکی دی یونگ اجازه می‌دهد تا فشار بیاورد و از عقب به مهاجم بیشتر کمک کند، در حالی‌که پدری و سرجیو بوسکتس در نقش‌های اصلی قرار می‌گیرند.

بارسلونا در هنگام دفاع منطقه‌ای از ساختار دفاعی که در ابتدای فصل با 4-2-3-1 پذیرفته است، پیروی خواهد کرد. این در شرایطی که آنها حریفان را تحت فشار قرار می‌دهند متفاوت خواهد بود و هافبک تهاجمی به زمین فشار بیشتری خواهد آورد در حالی که وینگرها مدافعان حریف را در یک ترکیب 4-4-2 دنبال می‌کنند.

اتلتیک بیلبائو

بیلبائو هنوز در تلاش است تا فرمول دقیق پیروزی خود را زیر نظر مربی جدید خود پیدا کند. چیزی که می‌توانیم از آن اطمینان داشته باشیم این است که آنها تحت فلسفه معمول مارسلینو  - در کنترل بازی در حالی‌که دفاع می‌کنند و انتقال خوبی از دفاع به حمله دارند - بازی خواهند کرد.

در نیمه نهایی دیدیم که تیم باسک در تمام مناطق زمین از نظر دفاعی بسیار سازمان یافته است. آنها دقیقاً می‌دانند چه موقع باید فشار بیاورند و چه موقع باید سازماندهی شوند که همه آنها را وادار می‌کند تا با فشار دادن زیاد مانع بازی سریع رئال مادرید از پشت شوند.

آنها به طور معمول در یک ترکیب 4-4-2 صف آرایی می‌کنند که وقتی طرف مقابل توپ را به منطقه شان نزدیک می‌کند، به یک بازی 4-1-3-2 تبدیل می‌شوند. چیزی که در تیم بیلبائو خودنمایی می‌کند تعداد بازیکنانی است که توپ را در نیمه میدان حریف تحت فشار قرار می‌دهند تا سعی کنند آنها را بیش از حد کنند و آنها را مجبور به خطا نمایند. این به آنها اجازه می‌دهد تا در مناطق خطرناک توپ را به دست آورند و به سرعت حریفان را مجازات کنند همانطور که برای گل اول برابر رئال مادرید این کار را کردند.

سرانجام یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شاگردان مارسلینو انتقال آنها از دفاع به حمله است.

هنگام دفاع از منطقه‌اش، آنها معمولاً به دو بلوک چهار تایی منتقل می‌شوند و دو مهاجم را به سمت بالا در زمین می‌گذارند. این بدان معنی است که وقتی آنها توپ را پس می‌گیرند، می‌توانند آن را به سرعت برای مردان جلو که معمولاً در فضا آماده حمله ضد حمله هستند، بازی کنند.

خلاصه

هر دو طرف دوره های انتقالی را پشت سر می‌گذارند اما نقاط قوت خاصی در بازی خود دارند که باید برای بازی در نظر گرفته شوند.

بارسلونا از نظر دفاعی بسیار پیشرفت کرده و گنجاندن پدری جوان به آنها اجازه می‌دهد حرکت روان تری به جلو داشته باشند و آنها را با سرعت بیشتری به حرکت در می‌آورد.

از طرف دیگر اتلتیک هنوز با سیستم جدید خود راه نیافتده است. نظم دفاعی آنها همان چیزی است که از زمان مربی شدن مارسلینو و همچنین انتقال سریع آنها از دفاع به حمله بیشتر به چشم آمده است. ما مطمئن هستیم که اگر هر دو طرف بتوانند با نقاط قوت خود بازی کنند، یک فینال عالی در پیش خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала