Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کریستیانو با رکورد شکنی جام گرفت

© REUTERS / MASSIMO PINCAНападающий "Ювентуса" Криштиану Роналду после победы в итальянской Серии А (1 августа 2020). Турин
Нападающий Ювентуса Криштиану Роналду после победы в итальянской Серии А (1 августа 2020). Турин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریستیانو رونالدو با گل‌زنی دیشب در مصاف با ناپولی، به بهترین گل‌زن تاریخ فوتبال بدل شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ کریستیانو رونالدو در دقیقه 64 بازی سوپرجام ایتالیا دیشب برای یوونتوس گل‌زنی کرد و گل دیگر این تیم را آلوارو موراتا به ثمر رساند. با گلی که رونالدو زد تعداد گل‌های وی به عدد 760 رسید و حالا او به تنهای بهترین گل‌زن تاریخ فوتبال است.(بیشترین گل زده توسط یک بازیکن برای باشگاه و کشور.)

گرچه برای دادن این عنوان به رونالدو مناقشه است زیرا هیئت حاکمه جهانی فیفا رکورد رسمی را ثبت نمی‌کند. با این حال گزارش شده که رونالدو از 753 گل یوزف بیکان در اتریش-چک عبور کرده است.

بیکان و همچنین مهاجمان برزیلی پله و روماریو، در طول زندگی حرفه‌ای شان بیش از 1000 گل به ثمر رسانده‌اند اما این آمار شامل مسابقات آماتور، غیررسمی و دوستانه نیز می‌شود. لیونل مسی در این لیست فاصله چندانی ندارد زیرا ستاره بارسلونا 719 گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده است.

رونالدو در این سال‌ها همچنان به عنوان یک ماشین گلزنی عمل کرده است. این س سوال مطرح می‌شود که آیا او می تواند شدت بالای گل‌زنی را در یوونتوس حفظ کند یا خیر اما فوق ستاره پرتگالی از زمان انتقال به تورین در سال 2018، 85 گل برای تیم سری ایتالیایی به ثمر رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала