Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تندی فیفا در برابر سوپرلیگ؛ یا سوپرلیگ یا حضور در همه بازی‌ها

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum
جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیفا رسما اعلام کرده است که بازیکنان و باشگاه‌های شرکت کننده در سوپر لیگ اروپا از هر یک مسابقات یوفا و فیفا حذف خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ با توجه به گمانه زنی‌های اخیر رسانه‌ها در مورد ایجاد "سوپرلیگ اروپا" توسط برخی از باشگاه‌های اروپایی، امروز رسما فیفا و شش کنفدراسیون (AFC، CAF، Concacaf، CONMEBOL، OFC و UEFA) با انتشار بیانیه‌ای با تأکید جدی اعلام داشتند که چنین رقابتی توسط فیفا یا کنفدراسیون‌ مربوطه قابل قبول نخواهد بود. در نتیجه هر باشگاه یا بازیکنی که در چنین رقابتی شرکت داشته باشد در هر مسابقه‌ای که توسط فیفا یا کنفدراسیون مربوطه برگزار می‌شود، اجازه شرکت نخواهد داشت.

طبق اساسنامه فیفا و کنفدراسیون‌ها، همه مسابقات باید توسط نهاد مربوطه در سطح مربوطه، توسط فیفا در سطح جهانی و توسط کنفدراسیون‌ها در سطح قاره سازمان یافته یا شناخته شوند. از این نظر کنفدراسیون‌ها جام جهانی باشگاه‌های فیفا را در قالب فعلی و جدیدش، به عنوان تنها مسابقات باشگاهی در سراسر جهان می‌شناسند در حالی‌که فیفا مسابقات باشگاهی را که توسط کنفدراسیون‌ها برگزار می‌شود، به عنوان تنها مسابقات بین قاره‌ای باشگاه‌ها می‌شناسد.

اصول جهانی لیاقت ورزشی، همبستگی، ارتقا و سقوط و انحصار و زیرمجموعه بنیاد هِرَم فوتبال است که موفقیت جهانی فوتبال را تضمین می‌کند و به همین ترتیب در اساسنامه‌های فیفا و کنفدراسیون ثبت شده است. فوتبال به لطف این اصول سابقه طولانی و موفقی دارد. شرکت در مسابقات جهانی و قاره‌ای باید همیشه در زمین برنده شود.

جیانی اینفانتینو - رئیس فیفا، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه - رئیس AFC، کنستانت عماری - سرپرست CAF، ویتوریو مونتاگلیانی - رئیس کنکاکاف،  آلخاندرو دومینگوئز - رئیس CONMEBOL، لمبرت مالتوک - رئیس OFC و الکساندر شفرین - رئیس یوفا زیر این بیانیه رسما تأییدی داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала