Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش بازی منچستریونایتد – لیورپول؛ دربی شادها و غم‌زده‌ها

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر منچستریونایتد
منچستریونایتد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و لیورپول در چارچوب رقابت‌های جام حذفی انگلیس امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک، یک هفته پس از دیدار حساس 2 غول فوتبال انگلیس دوباره این 2 تیم مقابل هم قرار گرفتند اما این بار در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی.

شرایط لیورپول

لیورپول در حالی برابر منچستر یونایتد به میدان می‌رود که پنجشنبه شب پس از 68 بازی در خانه شکست خورد. در حالی که تیم‌های بزرگ جزیره از جمله منچستریونایتد از آوریل سال 2017 نتوانسته بودند شاگردان یورگن کلوپ را در خانه مغلوب کنند، این تیم برنلی رده هفدهمی بود که در عین ناباوری با نتیجه یک –صفر آن‌ها را شکست داد و طلسم شکست ناپذیری لیورپول در آنفیلد را باطل کرد.

از لحاظ روحی بازیکنان لیورپول به هم ریخته‌اند و گل نزدن در 4 بازی لیگ برتری فشار زیادی را به آن‌ها وارد کرده است. از وقتی کلوپ به لیورپول آمد در رقابت‌های حذفی کمتر دیدیم که تیم اصلی‌اش را به میدان بفرستد و بازی‌ها را خیلی جدی بگیرد. با این حال این مرتبه نیاز است که مقابل رقیب دیرینه پیروز شوند و قید بازی دادن به بازیکنان جوان را خواهد زد.

لیورپول امشب یا می‌برد و به سمت فرار از بحران می‌رود، یا می‌بازد و وضعیتش از این هم خراب‌تر خواهد شد! مساوی در کار نیست. شاید بهترین فرصت تیم کلوپ برای پایان دادن به این ناکامی، رقابت‌های جام حذفی باشد. تنها پیروزی و گل‌های لیورپول در سال 2021 در دور سوم رقابت‌ها مقابل استون ویلا رقم خورده است.

شرایط منچستریونایتد

از دسامبر 2018 که اوله‌گنار سولشائر سرمربی تیم محبوبش شد، هیچ‌گاه روزهای به این خوبی را به یاد نمی‌آورد. بارها در آستانه برکناری قرار گرفته بود و اگر مدیران باشگاه عجله می‌کردند، شاید این روزها را نمی‌دیدند. اوله شایستگی‌اش را نشان داده و حالا منچستریونایتد هرطور که شده یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و دیگر تورنمنت‌هاست.

در واقع شیاطین‌سرخ شخصیت یک تیم برنده را پیدا کرده‌اند. چند روز پیش یک امتیاز مهم در آنفیلد از لیورپول گرفتند که باعث شد صدر جدول را حفظ کنند و حالا در پی حذف کردن رقیب دیرینه از جام حذفی هستند. اگر این اتفاق رخ بدهد، روزهای شیاطین‌سرخ رؤیایی‌تر هم خواهد شد. با وجود سبقت گرفتن از لیورپول، ۵ بازی آخرشان را از این تیم نبرده‌اند و تشنه پیروزی هستند.

لیورپول در 11 بازی برابر منچستر یونایتد در همه رقابت‌ها فقط یک بار شکست خورده است. من یونایتد در 7 بازی خانگی خود مقابل لیورپول شکست نخورده است.

وضعیت مصدومان

انتظار می‌رود لیورپول امروز کاپیتان جوردن هندرسون را به دلیل کشیدگی عضله در اختیار نداشته باشد. ممکن است لیورپول در این بازی کاستاس و جوئل ماتیپ را در دفاع در اختیار داشته باشد، اما یوگو ژوتا، فن دایک، گومزو نبی کیتا هم در این دیدار غایب خواهند بود.

یونایتد برای این بازی بازیکن محروم و مصدومی ندارد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала