Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تاتنهام – لیورپول‌؛ جدال حساس شاگردان مورینیو و کلوپ برای بازگشت به کورس قهرمانی

© AFP 2023 / Paul EllisМатч между командами "Ливерпуль" и "Атлетико Мадрид" на стадионе в Ливерпуле
Матч между командами Ливерпуль и Атлетико Мадрид на стадионе в Ливерпуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نبرد برگشت تاتنهام و لیورپول در لندن برای دو تیم حساسیت بالایی دارد، چرا که هردو نمی‌خواهند از کورس قهرمانی دور شوند.

به گزارش اسپوتنیک، امشب از ساعت 23:30 در هفته بیستم لیگ برتر انگلیس، مارتین اتکینسون سوت دیداری حساس را به صدا درخواهد آورد.

شرایط تاتنهام؛

چند هفته صدرنشینی و حضور در رده‌های بالایی جدول باعث شد تاتنهام را مدعی قهرمانی بدانیم، ولی این تیم هنوز پر از نوسان است و از روزهای پرهیاهوی ابتدای فصل فاصله گرفته. اسپرزِ ژوزه مورینیو از اواسط دسامبر نتایج خوبی نگرفته و در ۷ بازی اخیرش 2 شکست و 3 تساوی داشته.

البته از جنوری وضعیت کمی بهتر شده و حالا آقای‌خاص امیدوار است با تلافی باخت حدود 40 روز پیش مقابل لیورپول از این رقیب جلو بزند. پیروزی در این بازی می‌تواند تاتنهام را به کورس قهرمانی بازگرداند. از طرفی ۵ بازی متوالی است که در لیگ به لیورپول می‌بازند و نمی‌خواهند رکورد منفی دبل شدن در ۳ فصل متوالی را برابر تیم کلوپ تجریه کنند.

وضعیت لیورپول؛

سابقه لیورپول در لندن و رویارویی‌شان مقابل تاتنهام نشان می‌دهد پایتخت انگلیس برای تیم یورگن کلوپ شهر خوشبختی است. در روزهای میانی ماه دسامبر در 2 بازی متوالی در لندن مقابل تاتنهام و کریستال‌پالاس پیروز شدند و عجیب است که حالا نزدیک به 40 روز می‌شود که لیورپول برد نداشته است.در واقع بعد از روزهای خوب لندن نبرده‌اند. کابوس این روزهای لیورپول با پاره شدن نوار شکست‌ناپذیری در آنفیلد تکمیل شد.

پنج بازی است لیورپول نبرده و 4 بازی کامل است که گل نزده. 5 بازی آخرش شان مقابل تاتنهام را برده‌اند و حالا امیدوارند حریف محبوب‌شان آنها را از روزهای تلخ دور کند. لیورپول نیاز به برد این بازی دارد، مثل یک فینال حساس و شاید مثل همان فینال لیگ قهرمانان اروپای 2 فصل پیش.

آخرین جدال

دیدار رفت این فصل لیگ برتر را در دسامبر 2020 لیورپول 2 بر یک از تاتنهام برد. صلاح و فیرمینو برای لیورپول و سون برای تاتنهام گل زدند.

مصدومان و محرومان

جیووانی لوسلسو قطعاً به نبرد با لیورپول نخواهد رسید. دله اَلی، مت دوهرتی و بن دیویس دیگر مصدومان تاتنهام هستند که شاید بتوانند بازی کنند. ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، نبی کیت و دیوگو ژوتا آسیب‌دیده‌های طولانی‌مدت لیورپول هستند. کاپیتان جردن هندرسون هم شاید به دیدارِ لندن نرسد.

ترکیب احتمالی دو تیم

تاتنهام: لوریس، اوریه، رودون، دایر، رگیلون، هویبیرگ، وینکس، برخواین، اندومبله، سون و کین

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فابینیو، رابرتسون، شکیری، تیاگو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала