Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از صلاح تا اوبامیانگ؛ تیم برتر یک دهه اخیر قاره آفریقا + عکس

© REUTERS / Phil NobleМохамед Салах во время матча между футбольными командами "Ливерпуль" и "Саутгемптон"
Мохамед Салах во время матча между футбольными командами Ливерпуль и Саутгемптон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قاره افریقا همواره مکان استعدادهای ناب فوتبال بوده است. ستاره‌های مثل دروگبا، یحی توره، اوبامیانگ ...، سرشناس‌ترین ستاره گان این قاره هستند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال تیمی از بهترین بازیکنان آفریقایی یک دهه اخیر (2011 تا 2020) را مشخص کرده است.

اللاعب المصري الدولي، محمد صلاح، في مباراة ليفربول ضد برايتون، 28 نوفمبر/ تشرين الثاني 2020 - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
اگر صلاح از لیورپول جدا شود، به بارسا می‌رود یا رئال؟

این رده بندی با بررسی عملکرد بازیکنان در یک دهه اخیر و جایگاهشان در رنکینگ فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال مشخص شده است. چهره‌هایی نظیر آساموا جیان، دروگبا و اتوئو جا مانده اند چرا که در بخش قابل توجهی از این سالها حضور نداشتند و بازنشست شده اند.

 تیم برتر قاره آفریقا بدین شرح است: انیاما، بایی، کولیبالی، بن عطیه، فتحی، محرز، یحیی توره، آیو، صلاح، مانه و اوبامیانگ.  وینسنت انیاما دروازه بان اسطوره ای فوتبال نیجریه درون دروازه قرار گرفته است در حالی که بیشتر چهره‌های این لیست بازیکنانی هستند که تجربه حضور در لیگ برتر انگلیس را داشته اند.

سادیو مانه و محمد صلاح دو ستاره سالهای اخیر لیورپول اهل قاره آفریقا هستند که البته نباید از ریاض محرز از منچسترسیتی یا حکیم زیاش و ادوارد مندی که به تازگی به چلسی ملحق شده اند، غافل شد. از سویی میلان در حال حاضر خط هافبکش را در اختیار اسماعیل بن ناصر و فرانک کسیه قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала