Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نیمه‌نهایی جام جهانی‌ باشگاه‌ها 2020 - بایرن‌مونیخ – الاهلی‌؛ نبرد ابر قدرت‌ها

© Пресс-служба ФК "Локомотив" /  مراجعه به بانک تصاویر بایرن مونیخ
بایرن مونیخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
بایرنی‌ها امشب کارشان را در جام جهانی باشگاه‌ها در مصاف با الأهلی تیم محبوب و پرافتخار مصری آغاز خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ آلمان و الاهلی مصر در هیچ رقابت رسمی با هم رو به رو نشده اند. یک دیدار دوستانه نزدیک در سال 2012 با هم داشته اند که با دبل اولیچ تیم فوتبال بایرن مونیخ با نتیجه 2 به 1 موفق به شکست حریف خود شد.

این ششمین حضور الاهلی در جام باشگاه‌های جهان است که تا به حال توانسته 3 بار به نیمه نهایی مسابقات صعود کند، اما هرگز نتوانسته اند از این مرحله عبور کنند. بهترین عملکرد الاهلی مقام سومی در سال 2006 میلادی بوده است.

بایرن‌مونیخ‌؛ قهرمانی یا ناکامی

همیشه در جام جهانی‌ باشگاه‌ها این باور وجود دارد که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شانس اول قهرمانی است و اگر این اتفاق رخ ندهد یعنی ناکام بوده‌اند. برای بایرن در این دوره هم بیش از تیم‌های قبلی ذهنیت قهرمانی وجود دارد، چراکه در سال 2020 هرچه جام بوده را برده‌اند.

بایرن مثل همیشه آماده است و کمتر تیمی توانایی رقابت با آنها را دارد. تیم فلیک به‌ندرت می‌بازد و اگر هم ببازد بازی‌های بزرگ و مهمی نیست. در 66 بازی قبلی که این مربی روی نیمکت بایرن حضور داشته، فقط تیمش 4 بازی را باخته و 56 بازی را برده. آیا انتظار دارید الاهلی مقابل باواریایی‌ها مقاومت کند؟

الاهلی‌؛ تیفوسی‌ها

الاهلی به نوعی در آفریقا و مصر شرایط مشابه با بایرن‌مونیخ را دارد. تیمی که معمولاً در اوج است و کمتر سالی را بدون جام به پایان می‌رساند. در فصل جاری لیگ برتر مصر نباخته‌اند و همین نوامبر 2020 جام قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا را بعد از 7 سال به ارمغان آوردند که نهمین جام‌شان بود و جام شماره 120 در ویترین افتخارات‌شان.

عقاب‌های مصری با یک مربی اهل آفریقای‌جنوبی به نام پیتسو موسیمانه در پی شگفتی‌سازی است، کاری که البته این دوره مقابل بایرن دشوار به نظر می‌رسد. شاید سومی هم برای این تیم ایده‌آل باشد. در هر صورت تیفوسی‌های پایتخت مصر چشم انتظار موفقیت تیم‌شان در قطر هستند.

تیم‌های الاهلی مصر و بایرن مونیخ آلمان در چارچوب بازی‌های مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان از ساعت 21 و 30 دقیقه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала