Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سه هافبک؛ اعتماد اصلی زیدان در برابر آتالانتا

© REUTERS / SERGIO PEREZزیدان
زیدان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید برای پشت سر گذاشتن آزمون سخت تیم‌اش مقابل آتالانتا به سه بازیکن خط میانی این تیم اعتماد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ سه هافبک رئال مادرید لوکامودریچ، تونی‌کروس و کاسمیرو، قرار است زین الدین زیدان را در میان بحران مصدومیت بالای باشگاه حفاظت نمایند.

بدون راموس و بنزما او یک بار دیگر به سه نفر قابل اعتمادش باور خواهد کرد تا آنها را در آزمون امشب همراهی نمایند.

این سه بازیکن در این فصل و به طور مکرر 12 بازی لیگ قهرمانان اروپا دارند و همه آنها توانسته‌اند در کنار مربی همراه باشند.

نگاهی به فُرم اخیر مادرید حاکی از آن است که آنها گوشه‌ای را باز کرده و سطح دیگری را پیدا کرده‌اند تا بتوانند خود را به مسابقات قهرمانی برگردانند.

اما این آمار: چهار بُرد از چهار بازی فقط نیمی از داستان را روایت می‌کند. دو بازی از این دیدارها مقابل دو تیم پایین هوئسکا و وایادولید برگزار شده و یک بازی در خانه تیم بحران زده والنسیا بوده که فقط در دو فصل خارج از خانه پیروز شده است. دیگری مقابل ختافه بود که چهار شکست متوالی داشت.

در این بازی‌ها رئال به اندازه کافی عملکرد چشمگیر داشتند اما آتالانتا باید پیشنهادی کاملا متفاوت باشد و در بحبوحه یک مصدومیت که زیدان را از 9 بازیکن اصلی محروم کرده، کار را دشوار نماید.

هیچ بازیکن بیشتر از مودریچ بازی نکرده که هیچ نشانه‌ای از کند شدن سن 35 سالگی را نشان نمی‌دهد و کروس 31 ساله و کاسمیرو 29 ساله تنها دو بازی از وی عقب هستند و آنها فقط بازی نکرده‌اند که عالی بوده‌اند.

در آخرین مورد نیز کاسمیرو ارسال روی ضربه ایستگاهی تونی کروس را به گل بدل کرد و پیروزی رئال را به ثبت رساند.

کروس در بازی قبلی حتی در گلزنی و پاس گل در برابر والنسیا نیز بهتر بود. ستاره آلمانی در بازی قبلی محروم بود اما کاسمیرو و مودریچ در برابر ختافه قدم گذاشتند در حالی‌که قبل از آن هر سه در پیروزی مقابل هوئسکا نقش اساسی داشتند.

در حالی‌که بسیاری از بازیکنان از دست رفته‌اند، زیدان بار دیگر به هافبک‌های قابل اعتمادش متوسل می‌شود تا اطمینان حاصل کند که تیم با آتالانتا پر انرژیِ جیان پیرو گاسپرینی کنار می‌رود که در حال حاضر پس از پیروزی 4-2 برابر ناپولی در سری A پنجم شد. آنها فقط یک بازی از 14 بازی شان را باخته‌اند و اخیراً صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرده‌اند.

ترکیب 3-5-2 آنها امیدوار است که خط هافبک مادرید را از بین ببرد، بنابراین توانایی کروس، مودریچ و کاسمیرو برای پیدا کردن فضا و عدم استفاده از آنها حیاتی است. و شاید لازم باشد که آنها با گل‌ها هم وزن شوند. آنها فصل گذشته در لالیگا موفق شدند 11 بازی متوالی را ببرند.

پس از فرستادن لوکا یوویچ به صورت قرضی به اینتراخت فرانکفورت، زیدان باید به ماریانو دیاز اعتماد کند که در 8 حضور در لیگ قهرمانان یک گل به ثمر رسانده است. بنزما در این فصل 17 گل در همه مسابقات به ثمر رسانده و این بیش از یک سوم کل تیم را تشکیل می دهد.

با دفاع راست دنی کارواخال و آلوارو اودریوزولا، مدافع میانی راموس، دفاع چپ مارسلو، مدافع میانی ادر میلیتائو، هافبک فدره والورده و مهاجمان رودریگو و ادن هازارد که همه اینها را از دست داده‌اند این بار دیگر یک موضوع اصلی مادرید است.

عدم فُرم و تناسب اندام ایسکو به این واقعیت اضافه می‌شود که هافبک نارویژی مارتین اودگارد به صورت قرضی در آرسنال و موتور پشتیبان زیدان از موفقیت فصل گذشته لیگ جوانان یوفا است.

آنتونیو بلانکو هافبک 20 ساله قبلاً با تیم‌های زیر 17 و زیر 19 سال اسپانیا افتخاراتی را کسب کرده و سایر باشگاه‌ها را از این فکر کرده است که چگونه در مادرید پیشرفت می‌کند.

و سرجیو آریباس هافبک تهاجمی 19 ساله نیز در بازی‌ها بیش از ایسکو به بازی ادامه می‌دهد و همان نوع استعداد و اختراع و با انرژی بسیار بیشتر را ارائه می‌دهد.

اما زیدان نمی‌خواهد آینده تیم را در رقابت به چنین بازیکنان جوانی واگذار کند. هر بار که به نظر می‌رسد شغل او به مشکل می‌خورد مردان میانه ایستاده‌اند تا شمارش شوند.

کروس، مودریچ و کاسمیرو در واقع نیازی به چیز دیگری ندارند تا در تاریخ اخیر فوتبال اسپانیا به عنوان بزرگترین - در کنار سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا و ژاوی - سه خط هافبک تاریخ ثبت شوند.

اما اگر بدون راموس پشت سرشان و بدون بنزما در مقابل، آنها از آتالانتا بهتر شوند و مادرید را به مرحله یک چهارم نهایی برسانند، این افسانه چهارشنبه شب کمی بیشتر رشد می‌کند. ولی اگر نتوانند به جمع هشت تیم نهایی اروپا راه پیدا کنند 10 میلیون یورو (8.6 میلیون پوند) سوراخ دیگر مالی وجود پیدا خواهد کرد. فشار رو به افزایش است اما بعید است که این سه، از مرحله خارج شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала