Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نیویورک - اروپا؛ پیوند تجاری برای جذابیت لیگ قهرمانان یوفا

© AP Photo / Julio Cortezنیویورک
نیویورک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2021
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا قصد دارد برای بیشتر شدن جذابیت لیگ قهرمانان اروپا، از نیویورک به عنوان یکی از میزبان‌های لیگ قهرمانان استفاده نماید.

به گزارش اسپوتنیک؛ اتحادیه فوتبال اروپا موسوم به یوفا به عنوان بخشی از برنامه‌های گسترش جذابیت جهانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قصد دارد اقدامی اساسی برای بُردن یکی از فینال‌ها از اروپا به نیویورک اقدام نماید.

هیئت حاکمه اروپا در حال انجام اصلاحات اساسی در این رقابت است که از سال 2024 به 36 تیم گسترش می‌یابد - چهار برابر بیشتر از قالب 32 تیمی، اما طبق گزارش سان در قالب جدید همچنین نهایی شدنِ نیویورک به عنوان بخشی از روند گسترش منافع تجاری جهانی و دلجویی از معاملات حمایت مالی موجود مشاهده خواهد شد.

فینال امسال در استانبول برگزار می‌شود و رویدادهای زیر برای آخرین بار در قالب فعلی در سال 2024 در سن پترزبورگ، مونیخ و سپس ومبلی برگزار می‌شوند. اما از رقابت‌های فصل 2024/2025 یوفا قصد دارد رقابت را مجدداً تغییر دهد و تغییر مکان‌های جهانی فینال‌ها را در نظر بگیرد.

در قالب جدید 36 تیمی، دو جایزه از چهار جایگاه اضافی به تیم‌ها بر اساس "ضرایب تاریخی" تعلق می‌گیرد که به تیم‌های دارای نژاد اروپایی قوی از اجراهای گذشته اجازه می‌دهد تا به رقابت وارد شوند.

این حرکتی است که احتمالاً به نفع هر یک از شش تیم "به اصطلاح" بزرگ لیگ برتر است، اگر آنها در یک چهار تیم برتر حضور نداشته باشند اما مزایای قابل توجهی برای هر تیم نخبه سنتی در سراسر لیگ‌های برتر اروپا دارد که می‌توانند در داخل کشور نیز رقابت کنند.

قالب قدیمی مرحله گروهی که در طول دو دهه گذشته به طور مداوم مورد استفاده قرار گرفته نیز احتمالاً مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. یک فینال در نیویورک به یوفا متوسل می‌شود که مشتاقانه پولش را در بازار آمریکا و تقاضای آن برای دیدن مسابقات رقابتی از اروپا برگزار می‌کند. برگزاری فینال در ایالات متحده همچنین به احتمال زیاد جنگ مناقصه بین پخش کنندگان این کشور را برای دستیابی به حق نمایش بزرگترین مسابقه باشگاهی در جهان آغاز می‌کند.

مسابقات در سواحل شرقی ایالات متحده بهترین حالت را برای جلب رضایت ایالات متحده و اروپا فراهم می‌کند، در حالی که دومی حدود 8 شب به فینال می‌رود و در عین حال به یک شکاف ساعت 3 بعدازظهر در ایالات متحده می‌رسد.

الکساندر چیفرین رئیس یوفا اندکی پس از انتخاب‌اش در سال 2016، به بردن فینال لیگ قهرمانان به بیرون از اروپا اشاره کرد. وی گفت: "فکر می‌کنم این ممکن است ایده‌ای در آینده باشد اما ما باید در مورد آن صحبت کنیم. به عنوان مثال رفتن از پرتگال به آذربایجان تقریباً همان است که اگر به نیویورک بروید. برای هواداران مشکلی نیست."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала