Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوپرلیگ چین در پرتگاه سقوط؛ ستاره ها و مربیان نام آشنا در حال جدایی

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Russia World Cup Iran Training
توپ فوتبال  Russia World Cup Iran Training - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
سوپرلیگ چین با هزینه‌های بزرگ و کمرشکن حالا روزهای دشواری را سپری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک؛ باشگاه جیانگ سو سونینگ قهرمان سوپر لیگ چین به شدت در بحران اقتصادی ناشی از کروناویروس قرار گرفته و حالا بازیکنان و مدیران برجسته آن در حال جدایی هستند.

سوپرلیگ چین (CSL) که چند سال پیش به عنوان یکی از بزرگترین وزنه‌های مالی فوتبال از طریق معاملات "مگا پول" به دنبال جذب ستاره‌های مطرح بود، طرحی که تقریباً با احتمال جذب گرت بیل مهاجم رئال مادرید در سال 2019 به اوج خود رسید ولی اکنون در آستانه ورشکستگی است. این وضعیت از جانب باشگاه‌ها، همراه با تأثیرات ناگوار اقتصادی بحران جهانی ویروس کرونا، فوتبال چین را در حالت ناخوشایند قرار داده است. روز یکشنبه کمپنی گروه سونینگ مالک قهرمان فعلی سوپرلیگ چین (جیانگ سو سونینگ) اعلام کرد که فعالیت فوتبال خود را با اثر فوری متوقف می‌کند.

جیانگ سو منحل می‌شود

جیانگسو سونینگ پس از حصول اطمینان از صعود از ردیف سوم برای بالا بردن عنوان قهرمانی سوپرلیگ چین، تا همین اواخر طبق گزارش فوربس از ثروتمندترین باشگاه‌های چین بود. اما این موفقیت با افزایش بدهی به اندازه کافی ثابت نشده است. هزینه‌های زیاد روی تکسیرا (50 میلیون یورو) و رامیرس (28 میلیون یورو) در فصول اخیر این مشکل را تشدید کرد. این جیانگ سو بود که با بیل به توافق اصولی دست یافت در حالی که گفته می‌شود در آخرین لحظه این حرکت توسط رئال مادرید رد شد.

از بین رفتن جیانگ سو آخرین سقوط در اثر دومینو است که سه سال پیش پس از آن آغاز شد که دولت چین قوانین سختگیرانه‌ای را در مورد ورود بازیکنان خارجی برای جلوگیری از جریان انتقال هزینه‌های نقل و انتقالات آغاز کرد و باشگاه‌ها را ملزم به پرداخت هر هزینه با همان مقدار مالیه به اتحادیه فوتبال چین نمود.

مهمترین پرونده کارلوس توز بود که با انتقال به شانگهای شینهوا در سال 2016 پردرآمدترین بازیکن جهان شد. هنگام رفتن توز به دلیل انتقاد از سطح آمادگی جسمانی، بازیکن آرژانتینی ماندن در CSL را به عنوان "تعطیلات" اعلام کرد.

 

هزینه CSL انتقال کاهش می‌یابد

چهار سال پیش کل هزینه انتقال در CSL از 380 میلیون یورو فراتر رفت. از آن زمان 16 باشگاه جمع شده‌اند. در آخرین نقل و انتقالات CSL تنها 7.5 میلیون یورو با گرانترین ورود به آنته ماجستورویچ هزینه کرد که با 3.3 میلیون یورو به شانگ‌های پیوست.

تصمیم دیگر برای تعیین سقف حقوق 3 میلیون یورو از ابتدای فصل جاری یکی دیگر از عوامل سقوط CSL بود. این امر منجر به جدایی ستاره‌های خارجی از جمله تکسیرا، هالک، اودیون ایغالو، استفان الشعراوی، سولومون روندون و گریزیانو پله شده است.

مربیان نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که رافا بنیتس، ویتور پریرا، برونو جنسیو و جیووانی وان برونکرست همه تصمیم به جدایی دارند و CSL را از بسیاری از نام‌های بزرگ دور می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала