Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ورزشکاران اتلتیک روسیه زیر پرچم بی‌طرف

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا لازیستسکینه Легкая атлетика. "Русская зима – 2021"
ماریا لازیستسکینه Легкая атлетика. Русская зима – 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
ورزشکاران روسی در مسابقات اتلتیک در صورتی حضور زیر پرچم بی‌طرف مجاز به رقابت در مسابقات بین المللی هستند.

به گزارش اسپوتنیک؛ شورای جهانی اتلتیک رأی داد که ورزشکاران روسی مجاز به شرکت در مسابقات بین المللی با پرچم بی‌طرف هستند زیرا فدراسیون ملی آنها به خاطر دوپینگ به تعلیق طولانی مدت رفته است.

سباستین کو رئیس اتلتیک جهان گفت: "ما این روند را آغاز خواهیم کرد. این کار دشوار است. هیئت بررسی دوپینگ ساعت‌های طولانی برای انجام این کار کار می‌کند، آنها در گذشته این کار را با موفقیت انجام داده‌اند و روند کار در حال انجام است."

این راه را برای بازگشت ورزشکارانی مانند ماریا لازیستسکینه قهرمان سه بار پرش ارتفاع جهان و سرگئی شوبنکوف قهرمان سابق جهان با مانع هموار می‌کند تا قبل از بازی‌های المپیک توکیو به مسابقات لیگ الماس بازگردند.

این تصمیم روز پنجشنبه پس از تصویب نقشه جهانی اصلاحات ضد دوپینگ RusAF توسط شورای جهانی اتلتیک صادر شد.

کو در ادامه گفت: "قضاوتی که درباره ANA انجام دادیم به کیفیت آن طرح بستگی داشت. گروه ویژه به شورا اطمینان داده که آن طرح احیای مجدد اساسی است و ما را به مسیر درست هدایت می‌کند. و بنابراین تصمیم امروز برای پیش‌برد، برای اجرای مجدد وضعیت ANA  تصمیم خوبی است و ما سعی خواهیم کرد این کار را با سرعت و معقولانه اما با دقت تمام انجام دهیم."

یک سیستم متفاوت ورزشکار بی طرف برای المپیک اعمال می‌شود جایی که کمیته بین المللی المپیک قوانین را تعیین می‌کند. همه ورزشکاران روسی در بازی‌های توکیو برای ROC  یا کمیته المپیک روسیه رقابت خواهند کرد. این امر پس از آن صادر می‌شود که دادگاه داوری ورزش در ماه دسامبر در پرونده‌ای جداگانه درباره جعل داده‌های آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو علیه روسیه رای صادر کرد.

فدراسیون پیست روسیه معروف به RusAF ، از سال 2015 به بعد تعلیق شده زیرا تحقیقات نشان داد دوپینگ در میان نخبگان ورزش روسیه وجود دارد. در بیشتر اوقات، تک روس‌ها مجاز به رقابت بین المللی با وضعیت بی طرف، بدون پرچم یا سرود کشورشان بودند.

این سیستم پس از آنكه پنج مقام ارشد RusAF در سال 2019 متهم به استفاده از اسناد جعلی برای به دست آوردن عذر به یکی از برترین‌های پرش ارتفاع جهان، دنیل لیسزینکو شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала