Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا بهترین باشگاه‌ یک دهه اخیر

© AFP 2023 / LLUIS GENEبارسلونا اف سی
بارسلونا  اف سی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
فهرست بهترین باشگاه‌های دهه اخیر از نظر IFFHSاعلام شد که براساس آن بارسا، رئال، بایرن و پاری سن ژرمن اول تا چهارم هستند.

به گزارش اسپوتنیک؛IFFHS  (فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال) رده‌بندی بهترین باشگاه‌های یک دهه اخیر را اعلام نمود که براساس آن بارسا با پیشی گرفتن از رئال مادرید و بایرن مونیخ بهترین باشگاه یک دهه (2011-2020) لقب گرفت.

این موسسه در حالی بارسلونا را به عنوان بهترین باشگاه یک دهه گذشته معرفی کرد که این باشگاه بین سال‌های 2001 تا 2010 نیز چنین لقبی را به خود اختصاص داده بود.

این اُرگان در وب سایت خود می‌نویسد: "بارسا طی دهه گذشته سه رنکینگ سالانه جهانی باشگاه‌های IFFHS را کسب کرده است (2011، 2012، 2015). موفقیت‌های بارسلونا تحت ریاست راسل و بارتومئو باعث شد تا این نهاد معتبر بر اساس سیستم رتبه بندی مشخص، بارسا را ​​به عنوان بهترین باشگاه معرفی کند."

در طول دوره ذکر شده، بهترین دهه در تاریخ بارسا از نظر عناوین، بارسا 22 عنوان را به دست آورد: چهار لیگ قهرمانان، سه لیگ اسپانیا و سه سوپرجام اروپا اما این هنوز ناکافی است. رقیب بزرگ بارسا در اسپانیا تنها 95 امتیاز از باشگاه کاتالان عقب است و در کل 2.782 امتیاز کسب می‌کند. بایرن مونیخ با 2.594 امتیاز سکو را کامل کرده و پی‌اس‌جی در این رده بندی چهارم است.

مطابق گزارش رسانه‌های اسپانیا، معیارهای IFFHS برای تعیین رتبه بندی به شرح زیر است:

-         لیگ قهرمانان، سوپرکاپ: 9 امتیاز برای پیروزی و 3 امتیاز برای تساوی.

-         مقدماتی لیگ قهرمانان، فینال لیگ اروپا: 4.5 امتیاز برای پیروزی و 1.5 امتیاز برای تساوی.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала