Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تلاش رونالدو برای بازی در پنجمین جام جهانی

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر رونالدو و په په
رونالدو و په په - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
کریستیانو رونالدو به شدت تلاش می‌کند تا بتواند برای پنجمین بار در جام جهانی بتواند حضور یابد.

همانطور که پرتگال کارش را در راه رسیدن به قطر 2022 آغاز کرده، کریستیانو رونالدو کاپیتان این تیم نیز می‌داند که اگر بتواند کشورش را برای رسیدن به این امر کمک کند، خودش نیز به جمع بازیکنانی می‌پیوندد که در 5 تورنمنت جام جهانی بازی کرده‌اند.

در حال حاضر فقط سه بازیکن (لوتار ماتهاوس، آنتونیو کارباخال و رافائل مارکز) توانسته‌اند این کار را انجام داده‌اند در حالی‌که جانلوئیجی بوفون در 5 تیم جام جهانی برای ایتالیا معرفی شده اما فقط در چهار، بازی کرده است.

رونالدو در حال حاضر به لیست کمی طولانی‌تری از بازیکنانی که در چهار تورنمنت جام جهانی شرکت کرده‌اند قرار دارد اما از هر زمان دیگری برای تیم ملی مهم است تا تیم ملی کشورش را کمک کند.

پرتگال با آنکه بازی چهارشنبه شب را 1-0 مقابل آذربایجان برنده شد ولی حالا در بیرون از خانه برابر صربستان یک آزمایش سخت‌تری در پیش دارد.

فرناندو سانتوس سرمربی پرتگال ترکیبی از تجربه و استعداد جوان را در این رقابت در اختیار دارد و تجربه افرادی مانند رونالدو می‌تواند در کمک به پیشرفت نسل جدید کلیدی باشد.

در مقابل آذربایجان، سانتوس رونالدوی 36 ساله و موتینیوی 34 ساله را از ابتدا به میدان فرستاد اما همچنین اولین بازی را به نونو مندس مدافع چپ 18 ساله انجام داد که این فصل در فُرم پر سر و صدایی برای اسپورتینگ بازی کرده است.

برای پدرو نتو 21 ساله ستاره تیم وولز و دومینگوس دوآرته 26 ساله از تیم گرانادا که در دفاع با روبن دیاسِ 23 ساله بودند، نیز بازی داده شد.

ژائو فلیکس که 21 ساله است از نیمکت بیرون آمد و اولین بازی برای ژائو پاولینهو هافبک 25 ساله اسپورتینگ نیز در اواخر بازی بود که جایگزین روبن نِوِیز 24 ساله شد.

پرتگال همچنان در حال تولید استعداد است که آینده روشن برای این کشور پیش بینی می‌شود، به خصوص اگر سانتوس بتواند تعادل مناسبی را بین جوانان و بازیکنان با تجربه ایجاد کند، بازیکنان امروزی را با ترکیب دانش فنی از پیشکسوتان برنده یورو 2016 همگام بسازد.

رویای رونالدو در جام جهانی

رونالدو مطمئناً شانس خود برای حداقل انتخابی و بازی در پنجمین جام جهانی را دوست دارد، در حالی که امیدوار است بتواند باعث شود این نسل جدید چند شگفتی ایجاد کند و در آنچه که احتمالاً آخرین جام جهانی او خواهد بود، به اوج برسد.

مُهاجم پرتگالی تنها مدعی پیوستن به باشگاه نخبگان 5 حضور در جام جهانی نیست، با این وجود لیونل مسی، سرخیو راموس و آندرس گواردادو نیز نامزد هستند.

سه بازیکن اخیر نیز همه در4 جام جهانی بازی کرده‌اند، به این معنی که قطر 2022 می‌تواند برای تعداد بازیکنانی که در 5 جام جهانی بازی کرده‌اند، تاریخی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала