Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بیش از 100 بار سانسور تصاویر کمک داور زن در تلویزیون ایران

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر داوران زن در فوتبال Футбол. Благотворительный матч ветеранов "Спартака" и ЦСКА
داوران زن در فوتبال   Футбол. Благотворительный матч ветеранов Спартака и ЦСКА - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
شبکه صدا و سیمای ایران به خاطر دیده نشدن کمک داور زن در بازی من‌یونایتد – تاتنهام، تصاویر را سانسور کردند که مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک؛ ممکن است قرن بیست و یکم باشد اما کشورهای جهان هنوز نگرش‌های بسیار متفاوتی نسبت به زندگی دارند. نمونه دیگر آن مربوط به دیدار اخیر لیگ برتر میان تاتنهام هاتسپور و منچستر یونایتد بود، جایی که تلویزیون ایران در طول بازی بیش از صد بار از بازی دور شد و طبق گزارشات این سانسور هیچ ارتباطی با فوتبال نداشت.

نگرانی تصمیم گیرندگان تلویزیون ایران این بود که پاهای "سیان مسی-الیس" کمک داور مسابقه به بینندگان نشان داده نشود. او طبیعتاً لباس صحیحی را برای کارش پوشیده بود، یک شلوارک کوتاه. به همین دلیل در عوض برای هرکسی که تحت پوشش صدا و سیما بود، تصویری عمومی از ورزشگاه و جاده‌های اطراف آن نشان داده شد.

یک گروه حقوق مدنی به نام My Stealthy Freedom که علیه تبعیض جنسیتی مبارزه می‌کند، ادعا کرده که "سانسور کنندگان تلویزیون" این کار را به خاطر دیده نشدن دستیار داور زن که شورت کوتاه پوشیده بود، انجام داده بود.

آنها اعلام کردند: "سانسور كنندگان تلویزیون با حضور داور زن با شلوار كوتاه خشمگین شدند. راه حل آنها این بود که جایگزین تصاویر وی جاده‌های پشت سر ورزشگاه لندنی که باعث تمسخر بازی می‌شد را نشان دهند. در پایان بازی یکی از مفسران به شوخی گفت که امیدوار است بینندگان از نمایش جغرافیایی لذت برده باشند."

این گروه همچنان اضافه کرد: "سانسور در DNA جمهوری اسلامی ایران است. ما نباید این عمل را عادی کنیم. این فرهنگ ما نیست. این ایدئولوژی یک رژیم سرکوبگر است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала