Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شوک در فوتبال اروپا؛ تقابل یوفا با بزرگان بر سر سوپرلیگ

© Sputnik / Евгения Новоженина /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
یوفا که پیش از این اجازه برگزاری سوپرلیگ اروپا را نداده بود حالا برای ریشه‌کن کردن این موضوع، با برخی از تیم پ‌های نامدار فوتبال اروپا درگیر خواهد شد.

به گزارش اسپوتینک؛ احتمالا فوتبال اروپا تا شاعات دیگر شاهد تغییرات بزرگی در رده باشگاهی خواهد بود.
دوازده تیم بزرگ قاره سبز (سه باشگاه اسپانیایی، سه باشگاه ایتالیایی و تیم‌های برتر فوتبال انگلستان) رسما تا ساعات دیگر استارت سوپرلیگ اروپا را خواهند زد که در اولین دوره این رقابت‌ها باشگاه‌های آلمان و فرانسه شرکت نخواهند داشت.


دوازده تیم شکل دهنده سوپر لیگ شامل منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی، آرسنال، تاتنهام لیورپول (از لیگ برتر)، بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، (از اسپانیا)، اینتر، میلان و یوونتوس (از ایتالیا) می‌شود که تا کنون حضور بیانکونری در این رقابت‌ها قطعی نیست.
این دوازدهم باورمند هستند که سوپرلیگ در دراز مدت سبب افزایش درآمد شان خواهد شد که می‌تواند جایگزین لیگ قهرمانان شود. مسابقاتی که به شدت یوفا با آن مخالف است و حتی سبب محرومیت تیم‌های یاد شده و شرکت کننده در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل بعدی خواهد گردید.
یوفا پیش از این تصمیم به تغیرات بزرگ در لیگ قهرمانان را اعلام کرد. اما تلاش باشگاه‌های بزرگ به نوعی اعلان جنگ با یوفا می‌باشد. به نظر می‌رسد دو باشگاه نامدار بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن به شرکت در سوپرلیگ اروپا ابراز علاقه نکرده‌اند و در واقع طرفداری از یوفا را می‌دارند.
البته احتمال می‌رود که یوفا با 12 تیم برگزار کننده سوپر لیگ دعوای حقوقی را باز خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала