Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لالیگا: سوپر لیگ خودخواهانه است و آن را محکوم می‌کنیم

© AP Photo / Paul WhiteJavier Tebas, presidente de LaLiga
Javier Tebas, presidente de LaLiga - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
سازمان لالیگا، رقابت‌های سوپر لیگ را محکوم و آن را خودخواهانه و به ضرر فوتبال توصیف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه‌های بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکومادرید از اسپانیا تیم‌هایی هستند که در سوپر لیگ حضور دارند و خواهان برگزاری این رقابت‌ها هستند زیرا سودی زیادی به حساب‌های شان واریز می‌شود.

لالیگا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
مخالفت صریح لالیگا با برگزاری سوپرلیگ اروپا

حضور این باشگاه‌ها سبب شده تا لالیگا در این مورد واکنش نشان دهد و در هم‌صدایی با فیفا و یوفا محرومیت‌های بالای این تیم‌ها وضع کند.

سازمان برگزاری رقابت‌های لالیگا با انتشار بیانیه‌ای این رقابت‌ها را خودخواهانه توصیف و آن را محکوم کرده است.

در بیانیه لالیگا آمده است:"‌ امروز، طرفداران فوتبال در سراسر اروپا آرزو دارند که باشگاه آن‌ها هرچقدر هم بزرگ باشد، بتواند در رقابت‌ها به خوبی عمل کند و به بالاترین سطح برسد. این ایده که توسط 12 باشگاه اروپایی پیشنهاد شده است، این رویا را در هم می‌شکند، درهای قله فوتبال اروپا را می‌بندد و فقط تعداد کمی از آنها را به روی نخبگان باز می‌گذارد. لالیگا با 90 سال سابقه خود به عنوان یک رقابت آزاد افتخار می‌کند. میلیون ها نفر در سراسر جهان طرفداران 42 باشگاه لالیگا و لیگ دو اسپانیا هستند. موفقیت در مسابقات ما فوتبال را به یک عامل اصلی در اقتصاد اسپانیا تبدیل کرده است که تقریباً 1.4٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و برای نزدیک به 200هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. ابتکار جدید این تیم‌ها چیزی بیش از یک رویکرد خودخواهانه برای ثروتمند کردن بیشتر ثروتمندان نیست. این کار کل بازی را تضعیف می‌کند و تأثیرات بسیار جدی بر آینده لالیگا، باشگاه‌های عضو آن و کل فضای فوتبال دارد. ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد و با همه هم‌پیمانان کار خواهیم کرد تا از یکپارچگی و آینده فوتبال اسپانیا در جهت منافع بازی فوتبال محافظت کنیم".

این در حالی‌ست که سازمان‌های برگزاری فوتبال انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز با برگزاری سوپر لیگ مخالفت کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала