Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دفاع قاطعانه لاپورتا از سوپرلیگ

© AFP 2023 / LLUIS GENESpanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona.
Spanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
عضو شوید
خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا نیز مثل فلورنتینو پرز از برگزاری سوپرلیگ به عنوان بهترین راه بیرون رفت از بحران اقتصادی یاد کرد.

48 ساعت بعد از این‌که 12 باشگاه بنیان‌گذار سوپرلیگ را رسما استارت زدند، همه چیز دوباره به صفر برگشت و 10 تیم از این میان کنار رفتند.

شش باشگاه بزرگ لیگ برتری با فشار‌های فیفا و یوفا و اتحادیه فوتبال انگلستان انصراف شان را اعلام داشتند و سرانجام باشگاه‌های سری آ و اتلتیکو مادرید نیز از این لیگ کناره‌گیری نمودند.

برای برگزاری این لیگ که غیرممکن به نظر می‌رسد ولی تنها تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا باقی مانده‌اند.

فلورنتینو پرز رئیس رئال و سوپرلیگ اروپا، شب گذشته تاکید کرد که این تورنمنت منحل نشده بلکه به حالت تعلیق در آمده است.

حالا خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا که در این روزها سکوت کرده بود نیز امروز به TV3 کاتالونیا گفت: "سوپرلیگ مطلقا یک نیاز اساسی برای باشگاه‌های بزرگ است. این‌که بتوانیم نظر خودمان را در مورد توزیع منصفانه پول بگوییم. ما مشکلی با برگزاری لیگ‌های داخلی نداریم ولی باورمندیم یک سوپرلیگی که باشگاه‌های بزرگ هر هفته بتوانند برابر هم قرار بگیرند نیز یک نیاز است. در این زمینه باید با یوفا حرف بزنیم و راه مذاکره بسته نیست."

رییس کاتالان‌ها در ادامه افزود: "بارسلونا فعلا محتاط است و حرف نهایی را اعضا خواهند زد ولی باشگاه‌های بزرگ که در درآمد یوفا نقش اساسی دارند، درست نیست که از لحاظ دریافتی و توزیع پول، تفاوت زیادی با باشگاه‌های متوسط و کوچک نداشته باشیم. سوپرلیگ براساس ارزش‌های ورزشی باید یک تورنمنت تماشایی باشد. باید به درک مشترک و تعامل برسیم و هنوز راه مذاکره با یوفا باز است. به منابع بیشتری نیاز داریم تا سوپرلیگ بتواند یک رقابت جذاب و تماشایی باشد."

لاپورتا در مورد  جدایی 10 باشگاه بنیانگذار افزود: "آنها به خاطر فشارهای وارده جدا شدند ولی پیشنهاد هنوز روی میز است. اینجا صحبت از توزیع رقم بزرگ پول و دستمزدهای بالاست. قرار بود سرمایه گذاری بالایی صورت بگیرد ولی تاکید می‌کنم که همه اینها باید با رعایت ارزش‌های ورزشی همراه باشد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала