Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوپرلیگ پایان نیافته؛ جریمه سنگین برای باشگاه‌های جدایی طلب

© AP Photo / Andy Rainپولیشیچ بازیکن چلسی Manchester City's Rodrigo, left, challenges Chelsea's Christian Pulisic during the English Premier League soccer match between Chelsea and Manchester City at Stamford Bridge, London, England, Sunday, Jan. 3, 2021.
پولیشیچ بازیکن چلسی Manchester City's Rodrigo, left, challenges Chelsea's Christian Pulisic during the English Premier League soccer match between Chelsea and Manchester City at Stamford Bridge, London, England, Sunday, Jan. 3, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
باشگاه‌هایی که از مسابقات سوپرلیگ اروپا کنار می‌روند مبلغ 300 میلیون یورو جریمه می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک؛ سوپرلیگ اروپا هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. طبق گزارش "وزپوپولی" باشگاه‌هایی که پروژه الزام آور رقابت جدید قاره را رها می‌کنند، خطر پرداخت جریمه اقتصادی 300 میلیون یورو برای هر کدام خواهد داشت. در حال حاضر فقط رئال مادرید با فلورنتینو پرز به عنوان رئیس سوپرلیگ و بارسلونا با دفاع از تورنمنت جدید یورو به قول خود ثابت قدم هستند.

گرچه 10 باشگاه از 12 باشگاهی که روز شنبه پای اوراق رقابت جدید امضا کردند در ساعت‌های بعد با صدور بیانیه‌های رسمی با تفاوت‌های ظریف در نتیجه فشار شدید دریافت شده از طریق همه موارد (دولت‌ها، یوفا، فیفا و هواداران) همه انصراف دادند. آنها هنوز عملاً جدایی شان را اعلام کردند و همه از عواقب جدی وارونه شدن سوپرلیگ آگاه بودند.

طبق اطلاعات "وزپوپولی" این مبلغ 300 میلیون یورو جریمه‌ای است که باید توسط هر یک از تیم‌هایی که قصد دارند پروژه را کاملا ترک کنند، پرداخت شود. این بند در قرارداد الزام آور شنبه گذشته است که توسط 12 باشگاه موسس امضا شده است.

همین منبع فاش می‌کند که ترس از وقوع این گام به عقب، به ویژه در مورد باشگاه‌های انگلستانی باعث شده تا مبلغ زیادی برای پوشاندن کمر آنها در نظر گرفته شود.

بند مجازات مربوط به قرض 3200 میلیون یورویی است که سران سوپرلیگ از بانک جی پی مورگان دریافت کرده‌اند، زیرا این رقم قرار بود با اثر فوری به هر یک از باشگاه‌های موسس برسد. در این قرارداد، همیشه با توجه به همان منبع شرط شده که آن دسته از باشگاه‌هایی که تصمیم به ترک سوپرلیگ می‌گیرند، ملزم به پرداخت غرامت معادل بخشی هستند که در ابتدا به عنوان بخشی از وام با بازپرداخت همراه سود طی سال‌های بعدی دریافت می‌کنند.

همانطور که توسط موندو دیپورتیوو گزارش شده، رئیس بارسا خوان لاپورتا اظهار داشت که سوار شدن در قطار سوپرلیگ "یک اشتباه تاریخی" برای این باشگاه نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала