Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جوتا جانشین کلیدی فرمینیو در ترکیب بندر نشینان

© AP Photo / Phil NobleLiverpool 30 yıllık şampiyonluk özlemini rekorlarla dindirdi
Liverpool 30 yıllık şampiyonluk özlemini rekorlarla dindirdi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
نوئل ویلان مهاجم سابق لیدز می‌گوید که لیورپول از قبل جایگزین روبرتو فیرمینو را پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ به راحتی می‌توان گفت که اُفت فُرم لیورپول از ابتدای سال فقط به دلیل عدم حضور طولانی مدت بازیکنانی مانند ویرجیل فن دایک و جو گومز نیست، بلکه عدم گلزنی خط حمله است. سادیو مانه از زمان پیوستن به این باشگاه بدترین روند خود را در این فصل داشته، اما بازیکن دیگری که مدتی است دچار عدم گلزنی شده، روبرتو فیرمینو است.

این بازیکن برزیلی در این فصل فقط شش بار برای لیورپول گلزنی کرده که بدترین عملکرد او از زمان ورودش از هوفنهایم در سال 2015 است.

در کنار به ثمر رساندن گل‌ها، او همچنین بخش بزرگی از پاس دهنده گل‌ها در خط مقدم لیورپول است. حتی وقتی گل نمی‌زد، غیبت این بازیکن برزیلی همیشه محسوس بود و بارها سادیو مانه و محمد صلاح را از رده خارج کرد.

اگرچه روبرتو فیرمینو هنوز یک بخش پیچیده از تیم یورگن کلوپ است، اما گل او در فصل تغییر می‌کند و متأسفانه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. طبق آمار Wyscout این مهاجم برزیلی امتیاز 0.37 را در این فصل دارد، به این معنی که باید در تمام دقایقی که در این فصل بازی می‌کرد 12 گل می‌زد. اما علی‌رغم تمایل هواداران به لیورپول برای جذب مهاجمی دیگر، شاید جایگزین فیرمینو مدنظر سران مسری ساید باشد.

نوئل ویلان مُهاجم سابق لیدز یونایتد که اخیراً با "فوتبال انسایدر" صحبت کرده معتقد است که دیوگو جوتا جایگزینی مناسب برای روبرتو فیرمینو است. جوتا در سپتامبر سال 2020 با هزینه‌ای تا 45 میلیون پوند برای لیورپول قرارداد امضا کرد. مُهاجم پرتگالی در این فصل بلافاصله به زمین رفته و 12 گل در 27 بازی به ثمر رسانده است.

در بازی‌های اخیر به نظر می‌رسد که دیوگو جوتا باعث شده هم تیمی‌های اطراف‌اش چندین موقعیت مشخص را در بازی از دست بدهند. مانند بسیاری از بازیکنان این احتمالاً به فرم ضعیف لیورپول منجر شده و باعث اعتماد به نفس پایین می‌شود، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که جوتا برای مدت طولانی در این شرایط باقی بماند.

بازیکن ملی پوش پرتگالی ثابت کرد که آماده است تا پا به میدان بگذارد و لیورپول را به آینده هدایت کند. اگرچه ممکن است همه خصوصیات روبرتو فیرمینو را نداشته باشد اما جوتا بازیکن ویژهای است که پس از مدت کوتاهی می‌تواند همان اثری را داشته باشد که فیرمینو در گذشته داشته است.

این به معنای پایان زمان حضور روبرتو فیرمینو در این باشگاه نیست، در هر صورت فُرصتی برای برزیلی است که می‌تواند نقش دیگری را بازی کند که هنوز هم می‌تواند کمک‌های مهمی به او ارائه دهد. این موضوع اخیراً با جدال او در میانه میدان مقابل نیوکاسل با تساوی 1-1 نشان داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала