Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کورتوا هفتمین دروازه‌بان تاریخ رئال با یک فصل کامل لالیگا

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League
تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
تیبو کورتوا به هفتمین دروازه‌بان تاریخ رئال مادرید بدل می‌شود که یک فصل کامل لالیگا را بازی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ فصل جاری برای تیبوکورتوا خیلی باشکوه رو به اتمام است. فُرم او عامل اصلی رقابت رئال در لیگ قهرمانان اروپا بود و این واقعیت است که آنها همچنان در رقابت‌های قهرمانی لالیگا سانتاندر حضور دارند زیرا ویارئال را در آخرین بازی فصل، در هفته جدید دیدار می‌کنند.

در دیدار روز شنبه، کورتوا این شانس را دارد که با پیوستن به لیستی از دروازه‌بان‌های افسانه‌ای، به هفتمین دروازه‌بان تاریخ رئال مادرید تبدیل شود که کل فصل لالیگا را به اتمام رسانده است.

زامورا، اولین

ریکاردو زامورا،"The Divine" ، اولین دروازه‌بان رئال مادرید شد که یک فصل لالیگا را در 1932/33 کامل حضور یافت. در آن رقابت تیمی که رابرت ادوین فرث (انگلیسی)، مربیگری می‌کرد، رئال عنوان قهرمانی را برای دومین فصل متوالی بالای سر برد.

یازده سال بعد، په په بانون دروازه‌بان بعدی رئال مادرید شد که به این موفقیت دست یافت و پس از وی خوزه ویسنته در سال 1960/61 سومین دروازه‌بان شد.

 

دبل بتانکورت و چهار برای کاسیاس

در مرحله بعدی آنتونیو بتانکورت قرار گرفت که در دهه 1960 در رئال مادرید با کسب شش عنوان قهرمانی لالیگا سانتاندر و ششمین جام اروپایی از موفقیت‌های خیره کننده‌ای برخوردار بود. وی دو دوره کامل را در لالیگا سانتاندر در فصل‌های 1965/66 و 1968/69 به پایان برد.

كمتر از دو دهه بعد، پاكو بویو خود را در این لیست قرار داد و 44 بازی را در فصل تاریخی "پلی آف" 1986/87 انجام داد، قبل از این‌كه این موفقیت را در سال 1994/1994 تکرار كند.

پس از آن ایکر کاسیاس، بزرگترین دروازه‌بان تاریخ رئال مادرید وارد صحنه شد که با چهار فصل حضور در لالیگا سانتاندر این شاهکار را به اوج جدید برد. این موارد در فصل‌های 2003/03، 2006/07، 2008/09 و 2009/10 به دست آمد، هر یک با مربی متفاوت.

آندره لونین

تنها حضور آندیری لونین در این فصل شکست در کوپا دل ری مقابل آلکویانو بود، به این معنی که او به یک باشگاه منتخب از دروازه‌بانان رئال مادرید پیوسته که حتی در یک بازی لالیگا حضور نداشته است.

وضعیت او در این فصل شبیه "جرزی دودک" در سال 2009/10 است که تنها دو بازی او در فاجعه کوپا دل ری مقابل آلکورکون به ثبت رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала