Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمایت فیفا از سوپرلیگ؟ افشاگری‌های جدید از لیگ پر هیاهو

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
به نظر می‌رسد فیفا قبل از این‌که باشگاه‌ها از برگزاری سوپرلیگ پا پس بکشند، از این لیگ حمایت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک؛ 12 باشگاه اعلام کردند که برای تشکیل سوپرلیگ اروپا از رقابت‌های یوفا جدا می‌شوند و حمایت از فیفا برای موفقیت برنامه‌ها بسیار مهم تلقی می‌شد.

تلاش‌ها به دنبال ناکام شدن سوپرلیگ ادامه دارد، در حالی‌که 9 باشگاه از 12 باشگاه اصلی موسس اعلام کرده‌اند که قصد دارند از این رقابت‌ها کنار بروند.

فقط یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا هنوز اعلام نکرده‌اند که از این لیگ خارج می‌شوند، بسیاری از ارگان‌های حاکم در این مورد وزن می‌گذارند که چگونه بهترین راهکار را برای مجازات بنیانگذاران تعیین کنند.

اما در حالی که بسیاری از این باشگاه‌ها مشتاقند از این لیگ جدا شوند، افشاگری‌های جدیدی درباره چگونگی به وجود آمدن سوپرلیگ رو به آشکار شدن است.

مسابقه پیشنهادی در اواسط اپریل اعلام شد اما در عرض 48 ساعت با محکومیت گسترده روبرو گشت. در حالی که فیفا به تماس معترضین به 12 تیم جدا شده پیوست، اما به نظر می‌رسد مشارکت آنها در این رقابت نشان می‌دهد که ابتدا در حمایت از این حرکت بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز، چندین سال است که مذاکرات بین هیئت حاکمه جهان و نمایندگان سوپرلیگ در حال انجام است. در حقیقت، باشگاه‌هایی که سوپرلیگ را تشکیل دادند حمایت  فیفا را به عنوان یک ماده "اساسی" در هر جدایی ارزیابی کردند.

در این گزارش آمده که بحث‌ها در سال 2019 آغاز شد، نمایندگان سوپرلیگ ادعا کردند که فیفا "پذیرای" این ایده است. این گفتگوها ادامه یافت، در حالی‌که نیویورک تایمز اعلام کرد مذاکره کنندگان از سوپرلیگ به باشگاه‌ها گزارش می‌دهند که فیفا با این طرح "در حال کار" است. ظاهراً هیئت حاکمه، بنیانگذاران سوپرلیگ تصمیم گرفتند تا در مورد فُرمت رقابت تصمیم بگیرند که سرانجام در 18 اپریل اعلام عمومی کردند.

اطمینان حاصل شد که فیفا از سوپرلیگ حمایت می‌کند، نادرست است و رئیس جیانی اینفانتینو صدای خود را به کسانی که این طرح را محکوم کردند، اضافه نمود.

اظهارات اینفانتینو سنجیده‌تر بود و فیفا اظهار داشت که فقط می‌تواند "عدم رضایت خود را نسبت به" لیگ جدا شده اروپا "خارج از ساختارهای فوتبال بین المللی ابراز کند."

در حالی‌که به نظر می‌رسید این محکومیت اندکی مبهم، درهای پیشنهادی برای بازسازی سوپرلیگ را باز می‌گذارد، اما به زودی برنامه‌ها با اختلاف روبرو شدند و اکثر باشگاه‌ها عقب نشینی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала