Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از بحران تا قهرمانی اروپا؛ چلسی با شکست سیتی، برای دومین‌بار فاتح لیگ قهرمانان شد + عکس

© REUTERS / Adrian Dennisچلسی
چلسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
عضو شوید
دو تیم منچسترسیتی و چلسی، در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به مصاف هم رفتند که این دیدار به سود آبی‌ها به پایان رسید و این تیم برای دومین بار قهرمان اروپا شد.

به گزارش اسپوتنیک، فینال مهم‌ترین رقابت فوتبالی، از ساعت 11:30 شب گذشته در ورزشگاه دراگائوی پورتو، میان دو تیم انگلیسی منچسترسیتی و چلسی برای مشخص شدن قهرمان جدید قاره سبز برگزار شد که این دیدار با برتری 0-1 چلسی و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

این دو تیم که قبل از این نیز سه بار در این فصل به مصاف هم رفته بودند، در دیدار امشب برای چهارمین بار رو در روی هم قرار گرفتند تا چهره قهرمان جدید اروپا مشخص گردد.

هر دو تیم در این دیدار نمایش بسیار خوبی داشتند و برای باز کردن دروازه هم‌دیگر موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند. چلسی که در این دیدار برخلاف پیش‌بینی‌ها ظاهر شده بود، در کمال تعجب به گُل نخست دست یافت و کای هاورتز در دقیقه 42 موفق شد دروازه ادرسون را باز کند.

چلسی در نیمه نخست و قبل از به ثمر رساندن گُل، اتفاق تلخی را نیز تجربه کرد و در دقیقه 39 این دیدار تیاگو سیلوا مدافه با تجربه این تیم مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد.

آبی‌ها تک گُل هاورتز هافبک هجومی شان نیمه نخست را برنده شدند و شاگردان توخل با برتری راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم سیتی برای جبران نتیجه پیش کشید و فرصت‌های خوبی برای باز کردن دروازه چلسی داشت اما این موقعیت‌ها با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت.

سیتی که همواره از درخشش دی‌بروینه سود برده بود، در نیمه دوم و در دقیقه 58 او را نیز از دست داد و هافبک بلجیمی با مصدومیت زمین بازی را ترک کرد تا هواداران بار دیگر شاهد اشک ریختن یک ستاره مشهور دنیای فوتبال در فینال باشند.

این تیم پس از مصدومیت دی‌بروینه تلاش زیادی برای جبران نتیجه انجام داد اما این تلاش‌ها نتیجۀ در پی نداشت و بازی با همان نتیجه نیمه نخست و با برتری 0-1 چلسی به پایان رسید.

چلسی با این برتری به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دست یافت و برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

سیتی که برای بار نخست به فینال راهیافته بود، ناکام ماند و پپ گواردیولا نتوانست به تیمی بغیر از بارسا قهرمان اروپا شود.

چلسی در حالی به مقام قهرمانی رسید که این تیم قبل از این و در سال 2012 نیز با شکست بایرن مونیخ برای بار نخست قهرمان اروپا شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала