Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مقررات یورو در مورد تیم‌ها و بازیکنان کرونایی چگونه است؟

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر UEFA Euro 2020
UEFA Euro 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
کرونایی شدن سرجیو بوسکتس یک زنگ خطر برای همه افراد درگیر در برگزاری یورو 2020 بوده است، ویروس هنوز در زندگی روزمره شیوع دارد و برگزار کننده‌های یورو باید هوشیار باشند، اما قوانین در مورد تیمی که بازیکنان کرونایی دارد، چیست؟

به گزارش اسپوتنیک، آزمایش کرونای سرجیو بوسکتس ملی‌پوش اسپانیایی، پس از حضور در تمرینات تیم این تیم برای رقابت‌های یورو، مثبت شد و این بازیکن با امبولانس به بارسلونا منتقل شد تا دوران قرنطینه خود را در خانه‌اش سپری کند.

یورو 2020 Russia Euro 2020 Preparations - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
یورو 2021 کجا بازی می‌شود: کشورها و استادیوم‌ها؟

حالا این احتمال وجود دارد که بازیکنان دیگر در اردوگاه لاروخا به این ویروس مبتلأ شده باشند، حتی اگر هنوز آزمایش آن‌ها مثبت نباشد.

یوفا اقدامات استثنایی را در مورد تیمی که در طی مسابقات از شیوع کرونا رنج می برد در نظر گرفته است که این مقررات را مرور خواهیم کرد.

1. درصورتی که هرکدام از تیم‌ها دست کم 13 بازیکن از جمله یک دروازه‌بان در اختیار داشته باشند، بازی دو تیم طبق برنامه برگزار خواهد شد.

2. در صورتی که تیم‌ها کمتر از 13 بازیکن در اختیار داشته باشند، می‌توانند بازی خود را تا 48 ساعت به تعویق انداخته و حتی در ورزشگاهی دیگر برگزار کنند.

3. یوفا در ادامه تایید کرده است که «به ازای هر بازیکن اضافی که به منظور تکمیل حداقل 13 نفر به تیمی فراخوانده شود، باید یک بازیکن حاضر در قرنطینه به صورت قطعی از فهرست 26 نفره خط بخورد.

4. در صورتی که تیمی نتواند برای یک دیدار شروط مورد نیاز را برآورده کند، سه بر صفر بازنده اعلام و فدراسیون آن کشور با تنبیه انضباطی یوفا روبرو خواهد شد.

مقررات اضطراری اعلام شده از سوی یوفا برای یورو 2020 مشابه مقرراتی است که در این فصل در رقابت‌های باشگاهی و لیگ ملت‌های اروپا اعمال و در چندین پرونده استیناف خواهی توسط دادگاه عالی ورزش تایید شد.

یورو 2020 با همین قوانین قرار است طبق برنامه در 31 روز با انجام 51 بازی برگزار شود و چند روز اضافی نیز به عنوان زمان پشتیبان برای این تورنمنت در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала