Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحفه جذاب گوندوگان برای باشگاه دوران کودکی + عکس

© REUTERS / Phil Noble Livepic ایلکای گوندوگان Manchester City - İlkay Gündoğan
ایلکای گوندوگان Manchester City - İlkay Gündoğan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
ایلكای گوندوگان ستاره منچسترسیتی، پاداش لیگ برتری‌اش را به تیم فوتبال دوران كودكی خود اهدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ ایلکای گوندوگان ستاره آلمانی منچسترسیتی که مبلغ 250 هزار پوند را به خاطر قهرمانی در لیگ پرتر پاداش گرفته بود، آنرا به تیم فوتبال دوران کودکی خود اهدا کرد.

بازیکن 30 ساله آلمانی در این فصل سومین عنوان قهرمانی خود در انگلیس را با باشگاه منچسترسیتی بدست آورد و هافبک آلمانی مبلغ کامل وجه نقد اضافی خود را به باشگاه هسلر 06 برای کمک به تأمین اعتبار زمین مصنوعی جدید، اهداء نمود. گوندوگان قبل از این‌که به بوخوم برود و بعد حرفه‌ای شود، ده سال را با هسلر06 گذراند.

مدیر و کاکای وی ایلهان گفت: "ما هنوز ارتباط زیادی با باشگاه داریم، زیرا قسمت‌های زیادی از کودکی خود را در اینجا گذرانده‌ایم. وقتی ایلكای ​​شنید كه بسیاری از بچه‌ها در حال عقب نشینی هستند زیرا هیچ زمین مصنوعی وجود ندارد، این ضربه سختی به او وارد كرد."

هسلر 06 باید 250 هزار پوند برای سهم خود جمع کند در حالی‌که مقامات محلی در گلسنکیرشن 301 هزار پوند رقم باقی‌مانده را تأمین می‌کنند. اما اکثریت قریب به اتفاق بخش هسلر 06 توسط کودک سابق باشگاه یعنی گوندوگان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

راینیر کونیتزکا رئیس باشگاه هسلر گفت: "بدون ایلكای ​، ما نمی‌توانستیم این پروژه را شروع كنیم."

گوندوگان این فصل، از بهترین روزهای دوران حرفه‌ای خود لذت بُرد زیرا او نقشی اساسی در کسب جام قهرمانی لیگ برتر و جام کارابائو با سیتی داشت. آنها همچنین به فینال لیگ قهرمانان رسیدند ولی در پورتو به چلسی باختند.

در سطح انفرادی، گوندوگان با 17 گل از میانه میدان در تمام رقابت‌ها - یک گل بیشتر از فیل فودن - در رده باشگاهی قرار گرفت. سیزده تای از آنها در لیگ حضور داشتند که رحیم استرلینگ، امتیاز آورترین گلزن سیتی در رتبه دهم ایستاد.

او در جنوری و فبروری جایزه بازیکن ماه گذشته را از آن خود کرد و در تیم‌ فصل لیگ قهرمانان و PFA معرفی شد.

گوندوگان اکنون در کنار تیم ملی آلمان است زیرا آنها آماده می‌شوند تا رقابت‌های یورو 2020 را مقابل فرانسه از روز سه‌شنبه آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала