Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تهدید فیفا به ناروی؛ در صورت تحریم قطر، از جام جهانی 2026 حذف می‌شوید

© Sputnik / Виталий Белоусов /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی فوتبال ناروی Футбол. Чемпионат Европы среди молодежных команд. Матч Израиль - Норвегия
تیم ملی فوتبال ناروی Футбол. Чемпионат Европы среди молодежных команд. Матч Израиль - Норвегия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
عضو شوید
ناروی قرار است روز یکشنبه در مورد تحریم بازی‌های جام جهانی قطر 2022 تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ قرار است جلسه مهمی برای روز یکشنبه در ناروی برگزار شود تا دیده شود این کشور جام جهانی 2022 قطر را تحریم خواهد کرد یا خیر. فیفا قبلاً هشدار داده بود که چنین تصمیمی مجازات‌های شدیدی را به همراه دارد، از جمله حذف از نسخه 2026 برنامه ریزی شده برای ایالات متحده، مکزیک و کانادا.

قرار است در اوایل بعدازظهر یکشنبه جلسه‌ای فوق العاده بین مقامات اصلی فوتبال محلی برگزار شود. این سوال از ابتدای سال تاکنون بحث‌های زیادی را در پادشاهی اسکاندیناوی ایجاد کرده است.

چند نظرسنجی اخیراً نشان داده که نیمی از مردم طرفدار تحریم هستند، تا شرایط کار و عدم احترام به حقوق بشر در دوحه را محکوم کنند. اما موضوع حساس است. شورای فدرال فدراسیون (NFF) توصیه کرده که از چنین ابتکاری پرهیز کند و آن را "نامناسب" بداند. باید گفت که خطر برای ناروی بسیار زیاد است.

 

کسری بزرگ در صورت تحریم

طبق گزارس رسانه‌های NRK، فیفا در نامه‌ای که در ماه می ارسال شد به NFF در مورد تحریم‌های احتمالی در صورت تحریم جام جهانی بعدی هشدار داد. بر اساس ماده 5 آیین نامه‌اش، این نهاد بین المللی هشدار داد، یاران ارلینگ هالند که صلاحیت یورو را ندارند، به طور خودکار از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 حذف می‌شوند.

اما آنها همچنین از صعود به جام جهانی 2026 برنامه ریزی شده برای ایالات متحده، مکزیک و کانادا، نیز محروم خواهند شد. تورنمنتی که بنابراین آنها نتوانستند در آن شرکت کنند. شبکه‌های پخش کننده اختصاص داده شده به NFF نیز می‌تواند کاهش یابد که با کمبود 13.5 میلیون یورو در سال روبرو خواهد شد. این امر دشوار است، آنچه فوتبال ناروی را به طور جدی ضعیف می‌کند، چه در مردان و چه در زنان.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала