Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گریزمان: کریستیانو رونالدو منبع الهام بخش برای همه است + ویدیو

© REUTERS / John SibleyНападающий мадридского «Реала» и сборной Португалии Криштиану Роналду
Нападающий мадридского «Реала» и сборной Португалии Криштиану Роналду  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
عضو شوید
آنتوان گریزمن در حالی‌که چهارشنبه شب با پرتگال روبرو می‌شود، کریستیانو رونالدو را مورت تحسین قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ تکرار دیدار فینال یورو 2016 قرار است چهارشنبه شب میان دو تیم ملی پرتگال و فرانسه برگزار شود که آخرین بازی دو تیم در گروه F یورو 2020 می‌باشد.

قبل از این دیدار، آنتوان گریزمان مُهاجم فرانسه در یک نشست خبری حضور یافت و طی آن کریستیانو رونالدو کاپیتان حریف را "منبع الهام برای همه" دانست.

علی‌رغم این‌که رونالدو در فینال 2016 با مصدومیت بازی را ترک نمود، اما کشورش در نهایت 1-0 به برتری رسید. در بازی‌های روز شنبه فرانسه در برابر مجارستان 1-1 مساوی کرد و پرتگال با نتیجه سنگین 4-2 برابر آلمان شکست خورد.

رونالدو در شکست پرتگال گلزنی کرد

رونالدو شاگردان فرناندو سانتوس را در مونیخ پیش انداخت و در دو بازی این تورنمنت 3 گل به ثمر رساند و اکنون 107 گل ملی دارد و تنها دو گل با رکورد علی دایی اسطوره ایران فاصله دارد.

رونالدو اکنون 19 گل در جام‌های جهانی و یورو به ثمر رسانده و هیچ بازیکن اروپایی در این دو رقابت در حد او گلزنی نکرده است، فقط میروسلاو کلوزه اسطوره آلمان به همین تعداد گلزنی کرده است. این بازیکن 36 ساله همچنین در 14 بازی مختلف رقابت‌های بزرگ گلزنی کرده که بیشترین گل مشترک در کنار کلوزه و یورگن کلینزمن بازیکنان بزرگ آلمان می‌باشد، هرچند رونالدو هرگز دروازه فرانسه را باز نکرده و در 439 دقیقه حضور در شش بازی، موفق به گلزنی مقابل آنها نشده است.

نتایج روز شنبه گروه F را کاملاً در تعادل قرار می‌دهد، در حالی که فرانسه برای تضمین مقام نخست گروه، باید پرتگال را شکست دهد، در حالی‌که شکست در این بازی می‌تواند آنها را به رده سوم بکشاند.

صرف نظر از آنچه در مسابقه چهارشنبه رخ خواهد داد، گریزمان مهاجم فرانسه رونالدو و همچنین لیونل مسی هم تیمی‌اش در بارسلونا را به عنوان یک نیروی الهام بخش تحسین کرد.

گریزمان در کنفرانس خبری گفت: "او [رونالدو] منبع الهام بخش برای همه است. کاری که او در 36 سالگی انجام می‌دهد فوق العاده است. او و مسی، کسی مانند آنها وجود نخواهد داشت، ما خوش شانس هستیم که در زمین با آنها روبرو می‌شویم. او یک بازیکن کامل است، نمونه‌ای برای پیر و جوان، او می‌تواند راه را برای بسیاری از جوانان نشان دهد."

گریزمان گل تساوی فرانسه در برابر مجارستان را به ثمر رساند و از فاصله نزدیک مساوی کرد و یازدهمین گل تورنمنت بزرگ‌اش را ثبت کرد. فقط میشل پلاتینی (14)، جاست فونتین (13) و تیری آنری (10) امتیاز بیشتری نسبت به او دارند، در حالی‌كه فقط آنری و پلاتینی در مسابقات جهانی یا یورو بیشتر از گریزمان گلزنی كرده‌اند كه در صورت صعود با این دو برابر خواهد شد تا یورو 2020 دوباره امتیاز کسب کند. گریزمان در پاسخ به این سوال که آیا وی به رکورد پلاتینی چشم دوخته، گفت: "ما در مورد یک افسانه صحبت می‌کنیم. این هدف اصلی من نیست. من ترجیح می‌دهم به تیم کمک کنم. اگر گل بزنیم، برای همه بهتر است."

پل پوگبا یکی از بازیکنانی بود که برای فرانسه در پیروزی مقابل آلمان موفق بود اما نتوانست عملکرد برابر مجارستان را تکرار کند، اما گریزمان تأکید کرد که نمایش این هافبک نمی‌تواند خیلی سخت قضاوت شود: "ما نمی‌خواهیم از بازیكنی سوال كنیم كه او در مقایسه با مسابقه گذشته كمی كمتر باشد. هوا بسیار گرم بود. حتی من هم خسته بودم. اینطور است. او یک دیدار دیگر برابر پرتگال خواهد داشت تا ثابت کند که می‌تواند در هر بازی مثل بازی با آلمان ادامه دهد و آن سطح را حفظ کند."

او افزود: "ما هنوز کمی ناامید شده‌ایم زیرا می‌خواستیم برنده شویم و صعود کنیم [به دور 16 تیم پایانی]. اکنون هنوز یک بازی باقی مانده است. این یک سیلی نیست، بلکه کمی لگ زدن روی صورت است تا بگوییم، بچه‌ها ما می‌دانیم چه چیزی برای ما به دست آمده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала