Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افشاگری رییس بارسلونا؛ لاپورتا از بنیان‌گزاران واقعی سوپرلیگ اروپا نام برد

© AFP 2023 / LLUIS GENESpanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona.
Spanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2021
عضو شوید
رییس باشگاه بارسلونا از بنیان‌گزاران واقعی پروژه سوپرلیگ اروپا نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، حدود 2 ماه از ماجرای داغ سوپرلیگ اروپا می گذرد؛ جایی که 12 تیم بزرگ تصمیم گرفتند یک لیگ مستقل به پا کنند.

Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
هشدار دادگاه سوئیس به یوفا و فیفا در مورد بنیان‌گذاران سوپرلیگ اروپا

بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس تنها باشگاه هایی بودند که حاضر به کناره گیری از این رقابت ها نشدند اما اکنون لاپورتا مدعی شده که دو باشگاه منچستریونایتد و لیورپول طراحان اصلی برگزاری رقابت های سوپرلیگ بودند.

رییس باشگاه بارسلونا در این باره گفت:«مبنای سوپرلیگ شایسته سالاری و همبستگی خواهد بود. منچستریونایتد و لیورپول موسسان واقعی سوپرلیگ اروپا بودند. ما در حال مذاکره با باشگاه هایی هستیم که مجبور به خروج از سوپرلیگ شدند. ما در حال تغییر فرمت و بهبود آن هستیم.»
لاپورتا در ادامه گفت:«وضعیت کنونی یک انحصار است. دوران جدیدی آغاز شده است و ما می خواهیم شرایط را تغییر دهیم، قدرت این کار را هم داریم، کمی زمان می برد اما قطعا این دوران جدید آغاز خواهد شد. باشگاه های انگلیسی نیروی محرکه تورنمنت بودند و تحت فشار یوفا دچار وحشت شدند.»
رییس باشگاه بارسلونا در پایان صحبت‌هایش گفت:«به نظرم آنها حالا که عقب نشینی یوفا را می بینند، از ترک سوپرلیگ پشیمان شده اند. به محض دریافت چراغ سبز از دادگاه، بزرگترین تورنمنت دنیای ورزش را ایجاد خواهیم کرد و همه می خواهند که به ما بپیوندند.»

در حال حاضر 3 باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس همچنان در سوپرلیگ اروپا حضور دارند و به آن پایبند هستند. یوفا قرار بود که این 3 باشگاه را جریمه و از لیگ قهرمانان اروپا اخراج کند اما حکم دادگاه عالی سوئیس باعث شد این نهاد، تمام اقدامات انضباطی خود را متوقف کند.

هیچ کدام از تیم های سوپرلیگی در حال حاضر مشکلی برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا ندارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала