Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حذف نوشابه‌های الکولی از مقابل بازیکنان مسلمان توسط یوفا

© REUTERS / Tim ChongHeineken'in kızıl yıldızı Macaristan'da yasaklanıyor
Heineken'in kızıl yıldızı Macaristan'da yasaklanıyor - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
مقامات یورو 2020 تصمیم گرفته‌اند تا پس از این بوتل‌های الکولی موسوم به "هاینه‌کین" را در مقابل بازیکنان مسلمان قرار ندهند.

به گزارش اسپوتنیک؛ مقامات یورو 2020 پس از جابجایی نوشیدنی اسپانسر مسابقات "کوکاکولا" توسط کریستیانو رونالدو، و نیز واکنش پوگبا در برابر یکی از نوشابه‌های حامی مالی بازی‌ها، تصمیم گرفت تا بوتل‌های نوشیدنی Heineken را در جریان کنفرانس خبری مقابل بازیکنان مسلمان قرار ندهد.

پوگبا ستاره فرانسوی منچستر یونایتد که یک مسلمان مومن است، در حالی که کنفرانس مطبوعاتی خود را پس از بازی مقابل آلمان در سه شنبه‌گذشته برگزار کرد، بوتل نوشیدنی را از مقابل خود کنار گذاشت.

مصرف الکل در میان مسلمانان ممنوع است و آنرا حرام دانسته، و قرآن کریم نیز پتانسیل الکل برای گناه را "بسیار بیشتر" از فواید آن عنوان کرده است.

موضع پوگبا در قبال یكی از حامیان مالی نوشیدنی یورو 2020 به دنبال حادثه‌ای رخ داد كه کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتگال، قبل از بازی اول تیم‌اش مقابل مجارستان، بوتل‌های کوکاکولا را کنار گذاشت. به نظر می‌رسید سوپراستار جهان قبل از فریاد زدن "آب بنوشید!" از وجود نوشیدنی گازدار در میز ناراحت بود و آنها را به یک طرف قرار داد.

وی سپس یک بوتل آبرا نشان داد و سپس بوتل آب را در مقابل خود گذاشت که ضرر بزرگی را به کوکاکولا وارد نمود.

قابل ذکر است، کریم بنزما مُهاجم فرانسه که او نیز مسلمان است، چهارشنبه شب پس از کسب جایزه ستاره مسابقه که با حمایت مالی نوشیدنی Heineken مقابل پرتگال برگزار شد، هنگام صحبت با مطبوعات، بوتل هاینه‌کین را در مقابل خود نداشت.

با این حال مرد رئال مادرید هنوز در مقابل احتکارهای تبلیغاتی با نام اسپانسر و همچنین جام انفرادی اسپانسر شده توسط هاینه‌کین صحبت کرد.

تیم ملی ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
ماجراهایی دنباله‌دار کوکاکولا؛ ستاره ایتالیا حرکت رونالدو را تکرار کرد + ویدیو

یوفا به بازیکنان هشدار داد که اگر در کنفرانس‌های مطبوعاتی از حامیان مالی و نوشیدنی‌های‌ش اجتناب کنند، جریمه خواهند شد. با وجود قوانین جدید، هیئت حاکمه اروپا به صراحت اعلام کرده که تفاوت بین حذف نوشیدنی‌های الکُلی به دلایل مذهبی و اجتناب از نوشابه‌های گازدار به دلیل رویکردهای شخصی در سلامتی و تناسب اندام وجود دارد.

پوگبا دو سال پیش به همراه هموطن‌اش کورت زوما ستاره چلسی از مكه بازدید كرد و در اینستاگرام خود با انتشار پُستی نوشت: "هرگز موارد مهم زندگی را فراموش نكنید."

در همین حال، طبق گزارش "اخبرا شامگامی منچستر" پوگبا در سال 2019 مسلمان شد و این تصمیم را این‌گونه توصیف کرد که وی "در درون" آرامش دارد: "این همان چیزی است که باعث می‌شود من از همه چیز سپاسگزار باشم. این باعث شد من تغییر کنم، به چیزهایی در زندگی پی ببرم. حدس می‌زنم، شاید این باعث شد در درون من آرام‌تر باشم. این یک تغییر خوب در زندگی من بود زیرا من مسلمان نبودم، حتی اگر مادر من باشد. من تازه همینطور بزرگ شدم، احترام به همه."

پوگبا قهرمان جام جهانی، تاکنون در یورو نقش اصلی را در یورو بازی کرده زیرا آنها در گروه F قرار گرفتند و سپس در مرحله یک شانزدهم نهایی دوشنبه به مصاف سوئیس می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала