Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آماده شدن سن مامس برای میزبانی از جام جهانی

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه سن مامس در اسپانیا Футбол. Лига Европы. Матч "Атлетик" - "Спартак"
ورزشگاه سن مامس در اسپانیا  Футбол. Лига Европы. Матч Атлетик - Спартак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
بیلبائو تلاش خواهد کرد تا یکی از مکان‌های میزبانی جام جهانی فوتبال 2030 باشد.

به گزارش اسپوتنیک؛ جلسه عمومی شورای شهر بیلبائو این پنجشنبه تصویب کرده که هیئت دولت شهرداری با همکاری همه نهادها احتمال وجود پایتخت باسک‌ها را به عنوان یکی از مکان‌های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال مردان 2030 در نامزدی مشترک اسپانیا و پرتگال تأیید کرده است.

"ژابیر اوچاندیانو" مشاور توسعه اقتصادی، تجارت و اشتغال، تعهد "صریح" و "موضع قاطع" دولت شهرداری (PNV-PSE) را برای همکاری با همه نهادها در حمایت از این هدف ابراز کرده است. وی توضیح داد، پس از تصمیم گیری در مورد نامزدهای جام جهانی 2022 (قطر) و 2026 (کانادا / ایالات متحده / مکزیک)، هنوز مشخص نشده که کدام کشورها میزبان جام جهانی 2030 هستند که فیفا تصمیم نهایی در این باره را سال 2024 خواهد گرفت.

این نشان داده که علاوه بر نامزدی اسپانیا و پرتگال، دیگری نیز متشکل از انگلستان، جمهوری ایرلند، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز است و حداقل یک سوم توسط آرجانتین ارتقا می‌یاب که با اروگوئه، پاراگوئه و چیلی می‌خواهد میزبان باشد. وی یادآوری کرد که بیلبائو با سه مسابقه تیم انگلیسی در سن مامس، یکی از مکان‌های جام جهانی اسپانیا در سال 1982 بود و از آن زمان تا کنون 39 سال می‌گذرد.

پیشنهاد بیلبائو به عنوان موقعیت‌اش برای جام جهانی 2030 امروز در جلسه عمومی شهرداری توسط PP مطرح شد که از شورای شهر بیلبائو خواسته به فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا (RFEF) و ورزش‌های عالی ارسال شود. آنها "حمایت قاطع" خود از نامزدی اسپانیا و پرتگال و "حداکثر علاقه" پایتخت باسک را برای تبدیل شدن به یکی از مکان‌های قهرمانی شورای عالی پیشنهاد کنند. مشاور PP کارلوس گارسیا تأکید کرده که گروه وی این پیشنهاد را پس از از دست دادن مسابقات یورو در بیلبائو، توسط "تصمیمات فاجعه بار دولت باسک" مطرح کرده است. آنها بر اهمیت جام جهانی تأکید دارند که برای تصویر و اقتصاد شهر کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала