Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اخراج داور سرشناس اما جنجالی از مسابقات کوپا آمریکا + ویدیو

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر نستور پیتانا Russia World Cup Uruguay - France
نستور پیتانا   Russia World Cup Uruguay - France - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
نستور پیتانا داور جنجال آفرین دیدار برزیل و کلمبیا از سوی کونمبل اخراج گردید.

به گزارش اسپوتنیک؛ نستور پیتانا داور آرجانتینی که قضاوت بازی برزیل و کلبمیا در مرحله گروهی کوپا آمریکا را به عهده داشت، بازی را به صورت بحث برانگیزی داوری نمود که در نهایت منجر به حذف او از این بازی‌ها شد.

بامداد پنجشنبه هفته قبل، کلمبیا ابتدا در دقیقه 10 توسط لوئیز دیاز 1-0 از برزیل پیش افتاد اما در نیمه دوم، داور قضاوت جنجالی داشت زیرا گل تساوی برزیلی‌ها توسط روبرتو فرمینو در وضعیت جنجالی به ثمر رسید، جایی که توپ به داور بازی برخورد کرد اما نستور پیتانا به جای توقف، بازی را ادامه داد و در دقیقه 78 گل شاگردان تیته ثبت شد. خیلی زود بازیکنان و کادر فنی کلمبیا به شدت اعتراض کردند اما گویا داور قصد تغییر تصمیم‌اش را نداشت و گل را پذیرفت.

اعتراضات سبب شد تا در پایان بازی 12 دقیقه وقت تلف شده گرفته شود که کاسمیروم در دقیقه دهم آن گل برتری برزیل را به ثبت رساند.

به اساس قوانین جدید فیفا، اگر توپ با داور بازی برخورد کند باید جریان دیدار به صورت کامل متوقف شود؛ امری که در آن بازی رخ نداد و تصمیم پیتانا اعتراضات شدیدی را برانگیخت، در پیوند به این موضوع کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کُنمبول) نیز واکنش نشان داد و در تصمیمی، پیتانا را از ادامه بازی‌ها کنار گذاشت تا بیشتر تحقیق شود.

این در حالی برای پیتانا سرشناس‌ترین داور آرجانتینی اتفاق می‌افتد که او پیش از این دیدار افتتاحیه و فینال جام جهانی 2018 را قضاوت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала