Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ترس مسی از تمدید با بارسا برای چیست؟

© AP Photo / Christophe EnaBarcelona's Lionel Messi reacts after a missed a penalty shot during the Champions League, round of 16, second leg soccer match between Paris Saint-Germain and FC Barcelona at the Parc des Princes stadium in Paris on Wednesday, March 10, 2021
Barcelona's Lionel Messi reacts after a missed a penalty shot during the Champions League, round of 16, second leg soccer match between Paris Saint-Germain and FC Barcelona at the Parc des Princes stadium in Paris on Wednesday, March 10, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
سران بارسلونا از ماندن مسی اطمینان دارند ولی سقف بودیجه تعیین شده ازسوی لالیگا مانع جدی بر سر راه تمدید مسی است.

به گزارش اسپوتنیک؛ خوان لاپورتا رئیس بارسلونا اطمینان ندارد که با اوضاع مالی فعلی بارسلونا و مشکلات فیرپلی مالی، بتواند قرارداد لیونل مسی را تمدید نماید. او امروز با گفتن این‌که دیگر در این باره وعده نمی‌دهد، مهر تأیید زد.

با آن‌که در هفته‌های پسین از تلاش‌های جدی بارسلونا مبنی بر حفظ مسی خبرهایی منتشر شده بود، اما سرانجام این امر تحقق نیافت و مسی پس از 20 سال اکنون از قرارداد با بارسا خارج شد زیرا دیشب این قرارداد رسما پایان یافت.

قبل از پایان قرارداد کاپیتان، خوان لاپورتا رئیس بارسلونا وعده داده بود اما به وعده‌اش نتوانست وفا کند، البته از قطعی بودن توافق دوطرف خبرهایی به گوش می‌رسد ولی اکنون مشکلات اقتصادی بارسلونا و عبور از سقف تعیین شده بودیجه دستمز از سوی لالیگا، مانع جدی بر سر تمدید مسی است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، بارسا نمی‌تواند قرارداد لئو را تمدید کند.

رئیس بارسا در مصاحبه با اوندا سرو گفت: "می‌دانم که مسی می‌خواهد بماند و تمام تلاش ما نیز همین است که او تمدید کند، ولی رعایت فیرپلی مالی هم بسیار مهم است. روش‌های مختلف و زیادی را زیر بررسی داریم و منم دوست دارم که مسی می‌ماند، ولی فعلا نمی‌توانم این وعده را بدهم. تلاش داریم تا با بهترین راه حل ممکن، به ثبت نام مسی در فهرست باشگاه دست یابیم. همه چیز مسیرش را طی می‌کند ولی رعایت فیرپلی مالی در اولویت است. شرایط مالی ما بهتر نیست و حتی نمی‌توانیم در مورد جذب بازیکن جدید، به معاوضه فکر کنیم."

شب قبل برنامه ال‌چرینگیتو جزئیات پیشنهاد بارسا به مسی را فاش کرد که به اساس آن، کاتالان‌ها ابتدا قرارداد دوساله ارائه داده‌ بود که پس از 2023 کاپیتان به عنوان سفیر فعالیت خواهد کرد و دستمزد او طی 10 سال پراخت می‌گردید که مورد تأیید مسی قرار نگرفت.

بعداً تغییراتی آمد که برای مسی طی دوسال 200 میلیون ناخالص دستمزد بدهد و 100 میلیون دیگر به صورت قسط پرداخت شود. مشکل اما تأیید لالیگا است که چنین قراردادی را نمی‌پذیرد زیرا اگر مسی تابستان 2023 به فوتبال آمریکا یا تیمی غیراسپانیایی برود، دستمزد پرداختی تا 2025 به او به دلیل سکونتش در اسپانیا مشمول مالیات نخواهد شد، در حالی‌که همچنان از یک باشگاه اسپانیایی سود خواهد برد. این یک تخلف محسوب می‌شود و می‌تواند منجر به زندانی شدن مسی و جریمه سنگین باشگاه گردد.

این روزها هم سران کاتالان تلاش دارند تا راه حلی برای مسی پیدا کنند ولی تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала