Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انریکه پس از حذف اسپانیا: "سبب غرور ملت شدیم"

© REUTERS / Jose Manuel VidalМатч между сборными Словакии и Испании на Евро-2020 в Севилье
Матч между сборными Словакии и Испании на Евро-2020 в Севилье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
لوئیز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا پس از حذف این کشور از یورو، به تمجید از بازیکنان خود پرداخت و آنان را تحسین نمود.

به گزارش اسپوتنیک؛ تیم ملی جوان اسپانیا با هدایت لوئیز انریکه با تجربه در رقابت‌های یورو تا نیمه نهایی مسابقات پیش آمد و در نهایت به ایتالیا در ضربات پنالتی باخت و حذف شد، اما پس از این شکست تلخ انریکه باورمند است که باید آنها درس گرفته و اسپانیا تیمی برای آینده خواهد بود.

انریکه در نشست خبری پس از بازی گفت:

"همه بدون استثنا، به این تیم باید افتخار کنیم. تیمی از بازیکنان جوان هستیم و با وجود سن کم خیلی‌ها، کاری شگفت انگیز در طول بازی‌ها انجام دادیم. ما تیمی به معنای واقعی بودیم."

انریکه اضافه کرد:

"در وقت‌های اضافه تلاش ایتالیا کشاندن بازی به ضربات پنالتی بود و ما توان بازی کردن تا نیم ساعت را هم داشتیم. نمی‌توانم از بازی تیمم ناراض باشم. ما امشب بازی خودمان را انجام دادیم ولی پنالتی‌ها همیشه به شانس بستگی دارد. حس غرور دارم ولی از سوی دیگر ناراحتم که به فینال نرسیدیم. به اسپانیا نمره 9 از 10 می‌دهم."

با وجود این‌که اسپانیا حذف شد اما انریکه به نکات مثبت تیم تحت هدایتش اشاره کرد و اظهار نمود:

"تیم جوان هستیم و نقاط مثبت زیادی داشتیم. بازیکنان جوان ما اعتماد به نفس به دست آوردند و و این برای آینده شان بسیار سودمند خواهد بود. هدف ما شکل دادن تیمی بود که باعث افتخار اسپانیایی‌ها شود و معتقدم در این راستا موفقانه عمل کردیم."

او البته در مورد اشک ریزی بازیکنانش هم افزود:

"اشک و زاری در رختکن؟ دلیلی نمی‌بینم. فوتبال بُرد و باخت دارد و بازیکنان هم خسته و ناراحت هستند ولی باید از شکست‌ها درس گرفت. امشب ایتالیا پیروز شد و باید به بچه‌ها یاد داد که پس از شکست نباید گریه کرد بلکه باید بلند شد و به مسیر ادامه داد."

پس از بازی همچنان سرخیو بوستکس به خبرنگاران گفت که باخت حق تیم‌اش نبوده و به این تیم باید افتخار نمود.

کاپیتان اسپانیا پس از بازی گفت:

"حیف شد. می‌خواستیم قهرمان شویم ولی فوتبال همین است. امشب خیلی خوب بودیم و در تمام لحظات بهتر از ایتالیا بودیم. غرور انگیز بازی کردیم و به این تیم افتخار می‌کنم. باخت حق ما نبود. همه ایتالیا با شانس بیشتر به برتری می‌دانستند ولی امشب ثابت کردیم که تیم بهتری هستیم. تیمی ساخته شده از جوانان آینده‌دار هستیم که حالا اعتماد به نفس بیشتری گرفته‌اند. ما برمی‌گردیم. متاسفانه امشب فوتبال روی بدش را به ما نشان داد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала