Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

920 مورد جدید کرونا در یک روز؛ توکیو 2020 زیر تهدید جدی کوید

© REUTERS / Kim Kyung-HoonТалисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова
Талисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
در آستانه المپیک تابستانی توکیو، تنها امروز چهارشنبه 920 مورد جوید کوید 19 در جاپان به ثبت رسید.

به گزارش اسپوتنیک؛ 16 روز مامده تا شروع بازی‌های المپیک تابستانی، توکیو شاهد افزایش مبتلایان کرونا بوده و تنها امروز چهارشنبه 920 مورد جدید از کوید-19 را ثبت کرد که این آمار تا افتتاحیه المپیک می‌تواند در مورد آمار مخاطبان اعلام شده، تغییراتی وارد کند.

این رقم بالاترین آمار از 13 می است که این شهر 1010 مبتلا را در شرایط اضطراری ثبت کرده است.

طبق گفته مقامات محلی، متوسط ​​تعداد موارد روزانه طی هفته گذشته در پایتخت جاپان از بدترین سطح در مقیاس چهار درجه تعیین شده توسط دولت مرکزی برای ارزیابی شدت شیوع ویروس فراتر رفته است.

جهش مجدد مبتلایان در روزهای اخیر، چه در کلان شهرها و چه در سایر مناطق جاپان، باعث شده که مقامات اجرایی ارزیابی محدودیت‌هایی طولانی‌تری را برای منطقه پایتخت و سایر شهرهای پرجمعیت جاپان در نظر بگیرند.

این محدودیت ها عمدتاً بر ساعات کاری، فروش مشروبات الکلی و ظرفیت رویدادها تأثیر می‌گذارد، اما بر جمعیتی که هرگز در جاپان به دلیل بیماری همه گیر حصر نشده‌اند، تأثیر نخواهد داشت.

انتظار می‌رود یوشیهیده سوگا نخست وزیر جاپان فردا پنجشنبه در این مورد تصمیم گیری نماید.

شیوع این بیمار حتی سبب ایجاد شک و تردید در مورد برگزاری بازی‌های توکیو 2020 در حضور عموم مردم شده، زیرا بیم آن می‌رود که در کانون ابتلا یا منشاء از سویه‌های جدید قرار گیرند.

برگزارکنندگان این رویداد که قرار است در تاریخ 23 جولای افتتاح شود، هرگز برگزاری مسابقات غیرعلنی را بر اساس وضعیت اپیدمی رد نکرده‌اند، با این حال، آنها اخیراً اعلام کردند که قصد ورود حداکثر 10 هزار تماشاگر یا نیمی از ظرفیت ورزشگاه را روی دست دارند.

طبق اطلاعات منتشرشده به آژانس خبری محلی کیودو، مقامات اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که پس از ساعت 9 شب، از جمله مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رقم را به 5000 مورد کاهش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала