Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تزریق پول به باشگاه‌ها؛ سدشکنی برای خرید‌های تابستانی

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر لالیگا
لالیگا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
عضو شوید
باشگاه فوتبال بارسلونا پس از دریافت قرض 2.7 میلیارد یورویی، آماده است تا قرارداد جدید مسی را امضا نماید و نیز به رئال کمک می‌کند تا امباپه را بخرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ پس از مبارزه با مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، بارسلونا وام باور نکردنی 2.7 میلیارد یورو (2.3 میلیارد پوند) دریافت کرده که این امر می‌تواند راه را برای با جهت نهایی کردن قرارداد جدید لیونل مسی، هموار کند.

CVC Capital Patners تزریق گسترده وجوه را انجام داده و 10 درصد از سهام یک شرکت تازه تأسیس که لالیگا رهبری آن را بر عهده خواهد داشت و بر افزایش درآمد متمرکز خواهد بود، خواهد داشت.

از بین سرمایه‌های سرمایه گذاری شده، اکثریت درصد به باشگاه‌ها تقسیم می‌شود و بارسلونا و رئال مادرید هر کدام 280 میلیون یورو دریافت می‌کنند.

مارک سیریا کارشناس امور مالی فوتبال در گفتگو با Goal گفت: "90 درصد از 2.7 میلیارد یورو در قالب یک وام 40 ساله نرم به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد".

علاوه بر این سیریا می‌گوید: "70 درصد از آن برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها، 15 درصد برای تأمین مجدد بدهی و 15 درصد برای افزایش محدوده حقوق استفاده می‌شود."

سیریا همچنین معتقد است که تزریق نقدی جدید ضربه‌ای برای هر گونه امید باقیمانده برای سوپرلیگ اروپا خواهد بود، زیرا رئال مادرید و بارسلونا اخیراً به یووه پیوستند و در مورد امیدهای مداوم خود برای تغییر در فوتبال اروپا بحث کردند.

سیریا گفت: "[رئیس خاویر تباس] باهوش بود و به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد اقتصادی مهم برای باشگاه‌های بزرگ می‌گشت. آنها اکنون انگیزه کمتری برای راه اندازی سوپرلیگ اروپا دارند."

این توافق به وضوح با تمایل به تزریق پول به باشگاه‌ها برای بهبود تعادل رقابتی لالیگا و نزدیک شدن به لیگ برتر همراه است."

بارسلونا تقریباً 280 میلیون یورو دریافت می‌کند که از این میزان حدود 42 میلیون یورو برای افزایش محدودیت حقوق استفاده می‌شود.

این تزریق پولی به باشگاه اجازه می‌دهد تا چهار خرید تابستانی را ثبت کند و در نهایت قرارداد جدیدش با مسی را نیز تأیید نماید.

در همین حال، رئال مادرید ارقام مشابهی را به ارمغان می‌آورد که به آنها اجازه می‌دهد تیم خود را تقویت کنند. این باشگاه در ماه‌های اخیر به شدت با کیلیان امباپه در ارتباط بوده و تزریق پول می‌تواند به آنها این امکان را بدهد که برنامه انتقال خود را آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала