Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوفا در تلاش وضع قوانین جدید فیرپلی مالی در اروپا

© AFP 2023 / MATTHIAS HANGSTورزشگاه آلیانز آرنا A picture shows the Allianz Arena in Munich on June 18, 2021 one of the venues of the UEFA EURO 2020 football competition.
ورزشگاه آلیانز آرنا    A picture shows the Allianz Arena in Munich on June 18, 2021 one of the venues of the UEFA EURO 2020 football competition. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2021
عضو شوید
یوفا در حال برنامه ریزی برای اصلاح قوانین بحث برانگیز فیرپلی مالی خود تا پایان سال است.

به گزارش اسپوتنیک؛ در سال 2020 یوفا به دلیل شرایط شکننده اقتصادی ناشی از کووید -19 قدرت مالی بیشتری به مالکان باشگاه‌ها داد. روملو لوکاکو با بازگشت 97.5 میلیون پوند به چلسی به گران‌ترین بازیکن از نظر هزینه انتقال تبدیل شده و ارزش قرارداد لیونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن 25 میلیون پوند در سال است.

اکنون یوفا در حال برنامه ریزی برای اصلاح قوانین بحث برانگیز فیرپلی مالی خود تا پایان سال جاری است.

این قوانین در سال 2009 برای تشویق باشگاه‌ها برای شکستن و هزینه‌هایی که می‌توانند هزینه کنند، وضع شد ، اما بسیاری از بازیگران در حال حاضر فکر می‌کنند که آنها بی‌اثر، غیرقابل اجرا و برای اهداف شلن مناسب نیستند.

در نتیجه بحران مالی در فوتبال ناشی از همه گیری، یوفا اوایل امسال اعلام کرد که قوانین FFP خود را بررسی می‌کند تا ببیند آیا سیستم موثرتری از کنترل‌ها و موازنه‌ها برای نظارت و کنترل هزینه‌ها معرفی می‌شود یا خیر.

یوفا می‌خواهد قوانین جدید بر سطوح بالای هزینه برای دستمزد و نقل و انتقالات متمرکز شود و در نظر دارد سقف حقوق و مالیات لوکس را برای نقل و انتقالات وضع کند.

یوفا تخمین می‌زند که باشگاه‌های اروپایی به دلیل همه گیری کرونا 7.5 میلیارد پوند درآمد خود را از دست داده‌اند.

پیش از آغاز یورو 2020 در تابستان امسال، الکساندر چفرین رئیس هیئت حاکمه فوتبال اروپا اصرار داشت که فوتبال در سراسر قاره برای دستیابی به پایداری مالی به قوانین جدیدی برای آینده‌ای جدید نیاز دارد.

چفرین در چهل و پنجمین کنگره یوفا، پس از شکست در سوپرلیگ اروپا گفت: "من خوانده‌ام... ما در حال برنامه ریزی برای لغو بازی جوانمردانه مالی هستیم. ما باید برخی از بی عدالتی‌هایی را که فیرپلی مالی به طور غیرمستقیم در شرایط کنونی ایجاد می‌کند، اصلاح کنیم."

لیونل مسی فاش کرد که پس از جدایی از بارسلونا پیوستن به PSG را انتخاب کرد زیرا معتقد است آنها بهترین شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان را برای پنجمین بار به او ارائه می‌دهند.

قبل از همه گیری، باشگاه‌ها توسط یوفا محدود شده بودند که طی یک دوره سه ساله 26 میلیون پوند ضرر کردند.

در جون سال گذشته، این سازمان اقدامات اضطراری را وضع کرد که به مالکان اجازه می‌داد در زمان همه‌گیری پول بیشتری به باشگاه‌ها اختصاص دهند.

تا زمانی که قوانین جدید معرفی نشوند، باشگاه‌ها به دلیل نقض قوانین FFP مجاز نخواهند بود اگر بتوانند اثبات کنند که تلفات ناشی از همه گیری بوده است.

بسیاری از چهره‌های قدرتمند در یوفا اکنون معتقدند که هزینه دستمزد و هزینه نقل و انتقالات از کنترل خارج شده است.

توصیه‌های یوفا برای انجام این کار قبل از پایان سال ارائه می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала