Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

وضعیت عجیب پدیدۀ بارسا؛ چه کسی مقصر است؟

© REUTERS / VALENTYN OGIRENKOفوز برشلونة على مضيفه دينامو كييف الأوكراني
فوز برشلونة على مضيفه دينامو كييف الأوكراني  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا موریبا تا پایان فصل جاری بازیکن بارسلونا خواهد بود یا اینکه شانس خود را در جای دیگری امتحان خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تنها یک سال از قرارداد ایلاکس موریبا 18 ساله با بارسلونا باقی مانده است و تاکنون این باشگاه نتوانسته است برای تمدید قرارداد با او به توافق برسد.

توپ فوتبال Spain Soccer Europa League Espanyol - CSKA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
موریبا پنجمین گل‌زن جوان بارسا + عکس

نمایندگان این بازیکن خواستار دریافت دستمزد بسیار بالا هستند و در نتیجه این عدم توافق، نام او از حضور در مسابقات پیش فصل هم برای تیم اصلی و هم برای بارسای بی خط خورده است.

باشگاه بارسلونا در آخرین پیشنهاد خود به صورت واضح بیان کرده بود که در سال اول قرارداد جدید به موریبا حقوق قرارداد قبلی پرداخته خواهد شد و پس از آن سال به سال دستمزد او افزایش خواهد یافت.

بارسلونا در حال مذاکره برای کاهش دستمزد با چند بازیکن به دلیل مسائل است و به این بازیکن نیز اعلام کرد که در شرایط فعلی باشگاه را درک کند و با بهبود شرایط اوضاع تغییر خواهد کرد.

موریبا اما موقعیت باشگاه را نادیده گرفته پیشنهاد کاتالان‌ها را رد کرد و همچنان به دریافت دستمزد هنگفت اصرار دارد.

از دیدگاه موریبا، تمدید قرارداد با بارسلونا دیگر مانند گذشته پیشنهادی جذاب نیست. اگر برخی از تیم های برتر اروپا که شرایط مالی بهتری دارند و مایلند پول بیشتری به او بپردازند به او پیشنهاد دهند، منطقی است که شانس رفتن به تیمی دیگر به او داده شود.

بارسا احساس می‌کند که زحمات زیادی روی او در لاماسیا کشیده شده و حالا زمان آن است تا این بازیکن باشگاه را درک کند و زحمات آن‌ها را جبران کند.

موریبا اما از سوی باشگاه‌های دیگر با پیشنهادهای جذاب و دستمزد هنگفت اغوا شده و به برنامه و آینده نگاهی جدی ندارد و می‌خواهد راهی باشگاه دیگر شود.

کارشناسان معتقد اند که جدایی به سود موریبا نیست و این بازیکن تجربه لازم برای وفق پیدا کردن به فلسفه دیگر باشگاه‌های برتر اروپا را ندارد و باید حداقل دو فصل دیگر در نیوکمپ بماند و پس از آن راهی تیم دیگری شود.

در این میان، موریبا ارتباطاتی با باشگاه های لیگ برتری منچسترسیتی و چلسی داشته است و گفته می‌شود که رئال مادرید نیز در کمین این بازیکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала