Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عذرخواهی خبیب از مردم افغانستان + عکس

© Sputnik / Said TsarnaevRussian Mixed Martial Arts Fighter Khabib Nurmagomedov
Russian Mixed Martial Arts Fighter Khabib Nurmagomedov - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
خبیب نورماگومدوف بخاطر صحبت‌های اخیرش در مورد وضعیت افغانستان، از مردم این کشور عذر خواهی کرد و دلیل آن صحبت‌هایش را عدم مداخله در امور سیاسی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از متشنج شدن اوضاع سیاسی در افغانستان و سقوط این کشور به دست طالبان، یک خبرنگار در نشست خبری از خبیب نورماگومدوف، در مورد بحران پیش آمده پرسشی را مطرح کرد که با پاسخ غیرمنتظره روبه‌رو شد.

خبیب در آن نشست خبری در حضور رسانه‌ها اعلام کرد که موضوع افغانستان به او ربطی ندارد و او هزاران کیلومتر دورتر از این وقایع است.

با انتشار صحبت‌های ماگومدوف در شبکه‌های اجتماعی، مردم افغانستان که اکثراً طرف‌دار این ستاره رشته مبارزات آزاد اند و از او حمایت می‌کنند، خشمگین شدند و به او تاختند.

حالا و چند روز پس از آن اتفاق خبیب نورماگومدوف، درک کرده‌است که دچار اشتباه شده است و در گفت‌وگویی از مردم افغانستان عذر خواهی کرد.

وی در گفت‌وگویی با RT، ضمن عذرخواهی بابت صحبت‌هایش گفت که قصد دیگر نداشته و فقط می‌خواسته تا در مورد مسائل سیاسی صحبت نکند.

وی در این مورد گفت:" واکنش من به این دلیل بود که نمی‌خواستم در مورد سیاست اظهار نظر کنم. البته واکنشی که از طرفداران افغانستانی ام دریافت کردم طوفانی بود. من دوباره به پاسخ خود نگاه کردم. وقتی گفتم که هزاران کیلومتر دورتر است و به من و شخص پرسش‌گر مربوط نمی‌شود، بخاطر این بود که نمی‌خواستم در مورد سیاست حرف بزنم. من رابطه بسیار نزدیکی با مردم افغانستان دارم. از سال 2012 من در سن خوزه آموزش می‌دیدم. در فاصله کمی از سان خوزه، فریمونت قرار دارد، شهری که در آن بزرگ‌ترین تجمع افغانستانی‌ها خارج از افغانستان است".
وی در ادامه افزود:" من دوستان زیادی نیز از افغانستان دارم و فکر می‌کنم که من پرسش را اشتباه متوجه شدم، منظورم این بود که نمی‌خواهم در مورد وضعیت سیاسی اظهار نظر کنم. امیدوارم آنها مرا ببخشند اگر من آن‌ها را ناراحت کرده باشم، از آن‌ها عذرخواهی می‌. کنم خجالت نمی کشم، زیرا هر کسی می تواند اشتباه کند.  آن‌چه در آنجا اتفاق می‌افتد و در حال رخ دادن است، بسیاری در طول زندگی خود دیده‌اند. این برای آنها دردناک است، نگران هستم. می خواهم برای آن‌ها آرزوی بهترین‌ها را داشته باشم".
گفته می‌شود که خبیب بخاطر برگذاری مسابقات گوریلا( سازمان متعلق به خبیب) برای ادای احترام به پدرش تحت تأثیر قرار گرفته بود و در وضعیت روحی شکننده آن صحبت‌ها را مطرح کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала