Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محرومیت 5 روزه بازیکنان برزیلی در لیگ برتر انگلیس

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر هوادار تیم ملی فوتبال برزیل Russia World Cup Fans
هوادار تیم ملی فوتبال برزیل  Russia World Cup Fans - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
پس از صدور حکم فیفا از سوی اتحادیه فوتبال برزیل، هشت بازیکن لیگ برتری تا چهارشنبه آینده از بازی در باشگاه‌های خود محروم شدند.

به گزارش اسپوتنیک؛ تیم‌های لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی از جمله باشگاه‌های لیگ برتری هستند که به آنها گفته شده که نمی‌توانند بازیکنان برزیلی خود را در این هفته به میدان بفرستند، با وجود این‌که آنها از وقفه بازی‌های ملی برای ماندن در انگلیس صرف نظر کردند.

فدراسیون فوتبال برزیل با اعمال "محدودیت پنج روزه" بر بازیکنانی که این هفته در مرحله مقدماتی جام جهانی دعوت کردند، با وجود عدم پیوستن به تیم شان، خشم باشگاه‌های انگلیسی را برانگیخته است.

اخبار حاکی از آن است که در دیدار روز یکشنبه لیورپول در لیدز، آلیسون، فابینیو و روبرتو فیرمینو نمی‌توانند بازی کنند در حالی‌که رافینیا از تیم میزبان غایب است.

فرد، ستاره منچستریونایتد در بازی خانگی تیم‌اش مقابل نیوکاس یونایتد نمی‌تواند بازی کند و همچنان دیدار سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان مقابل یانگ بویز را از دست می‌دهد.

منچسترسیتی روز شنبه با لسترسیتی روبرو می‌شود اما نمی‌تواند از ادرسون و گابریل ژسوس استفاده نماید، در حالی‌که چلسی نیز ا تیاگو سیلوا را در برابر استون ویلا و سنت پیترز بورگ در اختیار نخواهد داشت.

این قانون یکی از مقررات فیفا است که توسط 211 کشور عضو مورد توافق قرار گرفته و در صورت درخواست یک انجمن ملی، یک محدودیت بازی پنج روزه به طور خودکار اعمال می‌شود.

این پنج روز یک روز پس از بازی نهایی ملی در وقفه فیفا دی آغاز می‌شود، بنابراین در مورد برزیل این زمان از 10 تا 14 سپتامبر دوره محرومیت است و بازیکنان تا نیمه شب سه شنبه در دسترس نیستند.

مکزیک، شیلی و پاراگوئه از دیگر کشورهای آمریکای جنوبی هستند که از یک قاعده استفاده کرده‌اند، به این معنی که رائول خیمنز، مهاجم ولوز و میگوئل آلمیرون بازیکن نیوکاسل نیز برای بازی‌های هفته پیش رو واجد شرایط نیستند.

به هر حال، ظاهراً به ریچارلیسون در ترکیب اورتون گفته شده که می‌تواند بازی کند زیرا نام او از لیست به دلیل "رابطه خوب" با FA برزیل حذف شده است.

این خبر به احتمال زیاد خشم باشگاه‌های انگلیسی را در یک هفته بر می‌انگیزد که قبلاً صحنه‌های مسخره‌ای را در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل و آرجانتین مشاهده کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала