Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محرومیت 10 ساله‌ی جودوکار الجزایری از تمامی مسابقات ورزشی + عکس

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر جودو Belarus European Games Judo
جودو Belarus European Games Judo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
جودوکار الجزایری بعد از امتناع از حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، با 10 سال محرومیت روبرو شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ فتحی نورین جودوکار الجزایری که سه بار قهرمان آفریقا بود به دلیل کناره گیری از بازی‌های المپیک توکیو 2020 به مدت 10 سال از سوی فدراسیون بین المللی جودو، محروم گردید.

نورین 30 ساله در کلاس 73 کیلوگرم مردان حضور داشت و قرار بود در اولین مبارزه‌اش به مصاف محمد عبدالرسول سودانی برود. پیروزی او را در دور بعد با طهر بتبول اسرائیلی روبرو می‌ساخت.

با این حال نورین به خاطر روبرو نشدن با حریف اسرائیلی از مسابقات کنار رفت و ادعا کرد که حمایت سیاسی وی از آرمان فلسطین باعث می‌شود او نتواند در مقابل بوتبول رقابت کند.

در نتیجه کمیته المپیک الجزایر اعتبار نورین و مربی او عمار بنیخلف را لغو کرد که این زوج به طور مناسب از جاپان به خانه فرستاده شدند و سپس توسط IJF با تعلیق موقت مواجه شدند.

این سازمان در حال حاضر تأیید کرده که این زوج تا 23 جولای 2031 از همه رویدادها و فعالیت‌های IFJ محروم خواهند شد و به امیدهایی که نورین در بازی‌های 2024 یا 2028 به ترتیب در پاریس و لس آنجلس داشت نقطه پایان گذاشته شد.

با این حال، این بازیکن و مربی او واجد شرایط هستند تا در مورد ممنوعیت‌های خود به دادگاه داوری ورزش اعتراض کنند.

IFJ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو از این بازی‌ها به عنوان "بستری برای اعتراض و تبلیغ سیاسی و مذهبی" استفاده کرده‌اند که قوانین اخلاقی و منشور المپیک را نقض کرده است.

این اولین بار نبود که نورین به دلایل سیاسی از رویارویی با بوتبول امتناع می‌کرد. در مسابقات جهانی 2019 همچنین در توکیو، ورزشکار الجزایری اولین مسابقه‌اش را با بازیکن 27 ساله بُرد اما سپس از مسابقات انصراف داد.

موضع نورین تنها نبوده، در ماه اپریل، ایران به دلیل "نقض مکرر و شدید" اساسنامه این سازمان پس از اعمال فشار بر یکی از مبارزان‌اش برای عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی، از سوی IJF به مدت چهار سال ممنوع شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала