Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

20 سپتامبر 2007؛ روزی که برای اولین بار آقای خاص اخراج شد

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ژوزه مورینیو Футбол. Лига Европы. Тренировка ФК "Манчестер Юнайтед"
ژوزه مورینیو  Футбол. Лига Европы. Тренировка ФК Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
در سال 2007 و در چنین روزی؛ برای اولین بار ژوزه مورینیو از نیمکت هدایت چلسی اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ درست 13 سال پیش و در چنین روزی (20 سپتامبر 2007) چلسی رسما تایید کرد که همکاری‌اش با ژوزه مورینیو را قطع می‌کند و با خروج وی؛ آورام گرانت مدیر فوتبال و استیو کلارک سرپرست تیم فوتبال، مسئولیت موقت تیم اصلی را بر عهده گرفتند.

مورینیو پس از پیوستن از پورتو به این تیم؛ توانست چلسی را به دو قهرمانی در لیگ برتر، یک جام حذفی و دو لیگ قهرمانی رساند.

اما پس از شروع ضعیف وی در فصل 08-2007 رابطه او با باشگاه به تیرگی گرایید و سپس نقطه پایان بر قرارداد وی گذاشته شد.

در بیانیه باشگاه آمده بود: "صبح زود اعلام کردیم که چلسی و ژوزه مورینیو با رضایت متقابل توافق کردند که از هم دیگر جدا شوند."

عبارت کلیدی در اینجا این است که توافق متقابل وجود داشت. ژوزه استعفا نداد و او اخراج نشد. اما آنچه واضح است این است که همه ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رابطه بین باشگاه و ژوزه به هم خورده است.

در ادامه بیانیه آمده بود: "این به رغم تلاش‌های واقعی چندین ماه هر دو طرف برای حل اختلافات خاص بود. دلیل تصمیم گیری این است که ما معتقد بودیم که خرابی بر عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد و نتایج اخیر این نظر را تأیید می‌کند. ما نمی‌خواستیم این روند ادامه پیدا کند یا بر باشگاه تأثیر بگذارد."

مورینیو در جون 2013 به چلسی بازگشت و یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر و جام لیگ به ویترین افتخارات این تیم در سال 2015 اضافه کرد. با این حال در دسامبر همان سال او پس از شکست در 9 بازی از 16 بازی لیگ، دوباره غرب لندن را ترک کرد.

او قبل از یک دوره 18 ماهه در تاتنهام به منچستریونایتد نقل مکان کرد که در اپریل قبل از انتقال تابستانی به رُم به پایان رسید، که در سه بازی ابتدایی‌اش در فصل 2021-22 در سری A کسب برتری کرد و دیشب اما شکستی را در سری آ نیز بازهم تجربه نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала