Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ابتکار جام جهانی هر دو سال یکبار فوتبال در آستانه نهایی شدن

© AP Photo / Alexander ZemlianichenkoCarlos Cordeiro, the president of the United States Soccer Federation speaks at the FIFA congress on the eve of the opener of the 2018 soccer World Cup in Moscow
Carlos Cordeiro, the president of the United States Soccer Federation speaks at the FIFA congress on the eve of the opener of the 2018 soccer World Cup in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
فیفا در مورد ابتکار عمل جدید جام جهانی هر دوسال یکبار رای‌گیری خواهد کرد اگر گفته می‌شود قبلا تصمیم در این باره گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ دنیای فوتبال چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی در حال تغییر است ولی برای برخی بیش از حد. زلزله احتمالی را فیفا روی دست دارد که خیلی زودتر از آنکه مردم فکر کنند، با رگبار تغییرات، مسابقات جدید، سایر مواردی که نمایان می‌شوند و یا در پس زمینه پنهان می گردند، کار عملی را آغاز کند. این پنجشنبه در دفتر مرکزی در زوریخ، بالاترین مقام در دنیای فوتبال از هر یک از بازیکنان در بازی زیبا می‌پرسد که آنها در مورد گزینه‌ای که هر دو سال یکبار جام جهانی برگزار شود، چه فکر می‌کنند.

می‌توان گفت در این باره تصمیم نهایی گرفته شده اما فیفا باید ابتکار عمل را در کنگره بعدی که در مارچ تا اپریل 2022 برگزار می‌شود به رای بگذارد.

حساب‌ها بسیار ساده است: 211 رای از اتحادیه‌های مختلف که به همه گوش داده می‌شود، اما کسانی که رای می‌دهند فدراسیون‌ها هستند، جزئیاتی که بیش از هر چیزی اهمیت دارند. یوفا و کونمبل مخالف آن هستند اما احتمال افتتاح جام جهانی برای 48 تیم با حمایت دیگر کنفدراسیون‌ها همراه است.

در طول این روزها فیفا سعی دارد که همه را در مورد نیاز به تغییر متقاعد کند اما واقعیت این است که چشم انداز و تقویم با سال 2024 متفاوت خواهد بود. جام‌های جهانی 2022 و 2026 در تاریخ و مکانی که زمان قبل تعیین شده، برگزار می‌شود.

جیانی اینفانتینو از زمانی که رئیس فیفا شده در این مورد شفاف بوده است. منطقی به نظر نمی‌رسید که فیفا فقط هر چهار سال یک قهرمانی داشته باشد. این مسابقات بسیاری از رقابت‌ها را احیا کرد و فقط همه‌گیری باعث کاهش سرعت جام جهانی جدید باشگاه‌ها گردید، با قالبی متفاوت و با حضور 24 تیم در آن.

در حال حاضر چالشی که مطرح شده این است که تقویم را دوباره مرتب کرده و هر دو سال یکبار برای جام جهانی به مرحله اجرا گذاشت. علاوه بر این، او به باشگاه‌ها و شکایات آنها در مورد انتقال مداوم بازیکنان برای بازی با تیم‌های ملی شان (سه مورد از سپتامبر تا نوامبر) گوش داده است. به همین دلیل، در این تقویم جدید، ماه اکتوبر برای انجام همه مسابقات مقدماتی تیم‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود، بنابراین وقفه‌ها کاهش می‌یابد. البته از سال 2026 که در آن زمان این تغییرات اعمال خواهد شد و در آن بازآرایی، ماه جون برای کنفدراسیون‌ها و شش تورنمنت در سال‌های شماره فرد باقی می‌ماند.

آرسن ونگر مسئول این پروژه است که هدف اصلی او کاهش سفرها و مراقبت از سلامت بازیکنانس، کاهش بار مسابقات و افزایش اهمیت آنها است. مورد دوم یکی دیگر از جنبه‌هایی است که فیفا را بسیار نگران کرده: مسابقات زیاد با علاقه کم طرفداران.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала