Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ برتری‌ها به یک شرط مجاز به حضور در بازی‌های ملی هستند

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Футбол. РПЛ. Матч "Ростов" — "Урал"
توپ فوتبال  Футбол. РПЛ. Матч Ростов — Урал - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
بازیکنان لیگ برتر انگلیس در صورت دریافت واکسین؛ می‌توانند به کشورهای فهرست سرخ در بازی‌های ملی حضور یابند.
به گزارش اسپوتنیک؛ بازیکنان لیگ برتری در صورتی که واکسینه شوند، مجاز به سفر به کشورهای فهرست سرخ در ترکیب تیم ملی کشورش شان در مقدماتی جام جهانی این ماه خواهند بود.
آنها پس از بازگشت به انگلستان باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند. به آنها اجازه داده می‌شود که یک بار در روز برای تمرین یا بازی از قرنطینه خارج شوند.
سخنگوی دولت بریتانیا گفت: "ما با مقامات فوتبال همکاری نزدیکی داشته‌ایم تا به نتیجه‌ای برسیم که منافع باشگاه و کشور را متعادل کند و در عین حال بالاترین سطح بهداشت و ایمنی عمومی را حفظ کند.
بهترین دفاع ما در برابر ویروس، واکسیناسیون است و این اقدامات جدید به بازیکنان کاملاً واکسینه شده اجازه می‌دهد تا وظایف ملی خود را با ایمن‌ترین و عملی‌ترین شکل ممکن انجام دهند، در حالی که به آنها این امکان را می‌دهد که در اسرع وقت با باشگاه‌های خود تمرین کنند و بازی نمایند."
دولت بریتانیا پس از مشکلاتی که در تعطیلات بازی‌های ملی ماه سپتامبر ایجاد شد، محدودیت‌های کووید -19 را کاهش داد. به همین مناسبت، لیگ برتر تصمیم گرفت بازیکنان خود را آزاد نکند که سبب درگیری با نهاد حاکم بر فوتبال فیفا گردید که خواستار اجازه افراد برای سفر و بازی بود.
تیم‌های استون ویلا و تاتنهام به ملی پوشان آرجانتینی خود اجازه دادند تا نماینده کشورشان در مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی باشند.
با این حال، این منجر به صحنه‌های مسخره آمیز در بازی برزیل و آرجانتین در سائوپائولو شد، جایی که بازی بعد از پنج دقیقه متوقف شد و مقامات بهداشتی برزیل به زمین آمدند تا بازی را متوقف کنند و گفتند که چهار بازیکن آرجانتینی ساکن انگلیس باید قرنطینه شوند.
آنها از طریق کرواسیا بازگشتند تا هنگام بازگشت به انگلستان مجبور به قرنطینه نشوند.
علاوه بر این، هشت بازیکن ملی پوش نیجریه مستقر در بریتانیا دومین مرحله انتخابی جام جهانی سپتامبر کشورشان در کیپ وُرد را از دست دادند، در حالی‌که سایر بازیکنان آفریقایی مقیم بریتانیا نیز نمی‌توانند برای انجام وظایف ملی حضور یابند.
آرجانتین و برزیل پیش از تعدیل قوانین قرنطینه انگلیس برای فوتبالیست‌ها، بازیکنان لیگ برتر را برای بازی‌های مقدماتی اکتوبر در ترکیب‌اش قرار داده بودند.
از روز جمعه، شهروندان آرجانتینی در صورت واکسیناسیون و آزمایش منفی کووید نیازی به قرنطینه پس از ورود به کشور از خارج  ندارند.
در همین حال، فدراسیون فوتبال برزیل باید به توافق جداگانه‌ای با مقامات بهداشتی این کشور برسد تا بازیکنان مقیم انگلیس را در بدو ورود از قرنطینه معاف کنند. در حال حاضر، هرکسی که از بریتانیا به برزیل سفر می‌کند باید هنگام ورود به این کشور به مدت 14 روز قرنطینه شود.
یورگن کلوپ سرمربی لیورپول از طرح جدید انگلیس انتقاد کرده و گفت: "به درستی فکر نشده است. این 10 روز قرنطینه است، مجاز به بازی کردن، اجازه رفتن به محل کار، مجاز به زندگی در خانه نیست اما نیازی به زندگی در هتلی نیست که توسط مقامات انتخاب شده است و شما خودتان می‌توانید آن را انتخاب کنید. غذا باید باشد او در مقابل در اتاق شما تحویل داده شد. شما اجازه بازدید ندارید. این برای بازیکنان پس از استراحت ملی به این معنی است که آنها 10-12 روز با تیم‌های ملی خود می‌روند و سپس 10 روز دیگر به دور از خانواده شان به قرنطینه می‌روند. این 22 روز است و دو هفته بعد استراحت ملی شروع می‌شود. این برای من یک راه حل واقعی به نظر نمی‌رسد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала