Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نیوکاسل در حال تبدیل شدن به قوی‌ترین باشگاه جهان

© Sputnik / Игорь Чекачков /  مراجعه به بانک تصاویر باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد Футбол. Лига Европы. Матч "Металлист" - "Ньюкасл"
باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد Футбол. Лига Европы. Матч Металлист - Ньюкасл - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
با خرید احتمالی باشگاه نیوکاسل یونایتد از سوی سعودی‌ها؛ این باشگاه تبدیل به غنی‌ترین باشگاه جهان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ قدرت مالی صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در آستانه خرید باشگاه نیوکاسل یونایتد حدود 400 میلیارد یورو برآورد شده است. بنابراین باشگاه لیگ برتری در صورتی‌که به فروش برسد، قدرتمندترین باشگاه جهان خواهد شد.
این باشگاه به معنای واقعی کلمه از ابزار رقابت با PSG و منچسترسیتی برخوردار خواهد شد. نیوکاسل به باشگاهی تبدیل می‌شود که دارای بزرگترین قدرت مالی روی کره زمین است، به شرطی که تصاحب آن توسط کنسرسیوم سعودی با موفقیت انجام شود.
باشگاه لیگ برتری که در حال حاضر متعلق به تاجر انگلیسی مایک اشلی است، 80 درصد تحت کنترل نهادی است که عمدتا توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) اداره می‌شود. این صندوق ثروت ملی به سادگی یکی از قوی‌ترین صندوق‌های سرمایه گذاری در جهان است و ثروت آن حدود 400 میلیارد یورو برآورد شده است.
در منچسترسیتی مالک اماراتی شیخ منصور (در رأس یک صندوق خصوصی در ابوظبی) می‌تواند از 30 میلیارد یورو ذخیره‌ای استفاده کند. پاری‌سن‌ژرمن نیز بر روی کاغذ طبقه بندی نخواهد شد. زیرا صندوق دولتی " سازمان سرمایه گذاری قطر" که ناظر بر سرمایه گذاری ورزشی قطر (QSI) است، بیش از 250 میلیارد یورو ثروت دارد.
 
یاسر الرمیان رئیس جدید نیوکاسل؟
بنابراین عربستان سعودی صادرکننده پیشرو نفت در جهان، از طریق صندوق سرمایه گذاری مستقل‌اش این امکان را دارد که بتواند ورود پرشوری به دنیای فوتبال داشته باشد. به گفته مطبوعات انگلیسی، لیگ برتر به طور رسمی این ضمانت را دریافت می‌کرد که قدرت ریاض با توجه به مخالفت‌هایی که با سابقه فاجعه بار حقوق بشر ارتباط دارد، مستقیماً در خرید و مدیریت باشگاه دخالت ندارد.
اما همه می‌دانند که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی تحت نظارت محمد بن سلمان ولیعهد است. برای خرید نیوکاسل یونایتد، MBS نباید در چارت سازمانی باشگاه ظاهر شود. همانطور که روزنامه دیلی میل در انگلیس گزارش داد، موقعیت رئیس باشگاه، احتمالاً غیر اجرایی، می‌تواند به یاسر الرمیان مدیر عامل فعلی صندوق ثروت ملی برسد. این مرد 51 ساله به طور خاص عضو هیئت مدیره گروه Uber است که مانند دیگر شرکت‌های بزرگ مانند فیسبوک و بوئینگ از PIF پشتیبانی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала