کلوپ ویدیو

مرد برهنه جزیره‌نشین پس از ۳۰ سال زندگی در تنهایی به تمدن برگشت

CC0 / USIO Design Project / 20140117-6مرد برهنه جزیره‌نشین پس از ۳۰ سال زندگی در تنهایی به تمدن برگشت
مرد برهنه جزیره‌نشین پس از ۳۰ سال زندگی در تنهایی به تمدن برگشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مرد که تقریباً سی سال در یک جزیره به تنهایی زندگی می‌کرد، مجبور شد دوباره به تمدن و زندگی عادی در میان مردم بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه بریتانیایی The Mirror، ماسافومی ناگاساکی (Masafumi Nagasaki) از سال ۱۹۸۹ بدینسو در جزیره سوتوباناری (Sotobanari) واقع در غرب اوکیناوا در جاپان، بدون لباس و مواد اولیه، و ابزار تماس با دیگران، زندگی می‌کرد. وی یگانه ساکن این جزیره بود که گفته می‌شود حتی ماهی‌ها نیز به ندرت در اطراف این جزیره شنا می‌کردند. این مرد بارها گفته بود که یگانه آرزویش مُردن در جزیره‌یی است که وی ارزش خانه‌اش را دارد. وی گفته بود: "هر آنچه لازم داشته باشم، می‌توانم در اینجا پیدا کنم، بیشتر از این به هیچ چیز نیاز ندارم. من می‌خواهم در همینجا از زندگی بروم، بدون اینکه کسی را ناراحت بسازم، در هنگام گردباد".

وی هر صبح روزش را با ورزش آغاز می‌کرد و سپس مصروف پاک‌کاری ساحل می‌شد.

مقامات محلی با وجود مخالفت وی، پیرمرد ۸۲ ساله بیمار را از جزیره انتقال دادند و بازگشتش به جزیره را به دلیل بیماری بودنش، منع کرده اند.

این مرد در حال حاضر در خانه سالمندان در شهر ایشیگاکی در فاصله ۶۰ کیلومتری جزیره سوتوباناری زندگی می‌کند.

درمورد زندگی ناگاساکی قبل از رفتن وی به جزیره معلومات زیادی در دست نیست، زیرا وی دوست ندارد درمورد گذشته صحبت کند. خبرنگاران پس از تلاش زیاد دانسته اند که وی در زندگی عادی‌اش یک عکاس بود و یکجا با همسر و دو کودکش زندگی می‌کرد. اما روزی تصمیم گرفت تا از زندگی شهری برای مدتی دور شود، وی در نخست تصمیم داشت تنها برای دو سال در جزیره زندگی کند.

ناگاساکی در جزیره از خوردن گوشت حیوانات، پرندگان و ماهی‌ها و همچنان تخم‌های سنگ‌پشت‌ها که در سراسر جزیره قرار داشتند، خودداری می‌کرد. وی گفته است که دلیل این تصمیم‌اش محبت وی به طبیعت است: "من می‌دیدم که چگونه چوچه‌های سنگ‌پشت‌ها از تخم‌ها بیرون می‌شوند و به طرف آب می‌خزند. هر بار با بیرون‌شدن این سنگ‌پشت‌ها به خود می‌گفتم که زندگی بسیار زیبا است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала