Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

کپسول فضایی SpaceX آتش گرفت

© AFP 2023 / CNES / ESA / Arianespace / P. Piiron کپسول فضایی SpaceX آتش گرفت
 کپسول فضایی SpaceX آتش گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمونه اولیه کپسول فضایی که توسط SpaceX ساخته شده و به نام Starhopper معروف است ، در طی آزمایشات زمینی آتش گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ناسا برای مستقل شدن از روسیه جهت پرتاب کپسول فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی قرارداد‌های تجاری بسیارگران قیمت با دوشرکت اسپس ایکس و بوئینگ بسته است تا فضانوردان ناسا با استفاده از این کپسول‌های فضایی نسل جدید به فضا سفر کنند. 

اسپیس ایکس ، اولین کپسول فضایی بدون سرنشین را به فضا ارسال کرده است، اما در حین آزمایشی برروی زمین، نقص سیستم، سبب آتش سوزی شدید و نابودی کپسول فضایی طی چند ثانیه شد. پس از آتش گرفتن سیستم موتور، فرود خودکار کپسول فضایی که نوعی سیستم محافظتی برای نجات جان فضانوردان در زمان بروز نقص فنی در زمان پرتاب است، کارشناسان اسپیس ایکس به مطالعه درباره علت بروز این مشکل پرداختند.

به دلیل بروز این مشکل پرواز کپسول فضایی حامل فضانوردان برای اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی به تعویق افتاد و ناسا اعلام کرد تا زمان مشخص شدن کامل علت بروز آتش سوزی ماموریت جدیدی به اسپیس ایکس واگذار نخواهد کرد.

 

مقام‌های اسپیس ایکس اعلام کرده اند؛ نتیجه‌های اولیه تحقیقات نشان می‌دهند نوعی خطا در اتصال بین محفظه سوخت و موتور‌های سوپردراکو کپسول فضایی سبب این انفجار شده است.

 

در سوخت این کپسول فضایی از هلیوم استفاده می‌شود و وجود نوعی اختلال درسیستم لوله کشی محفظه سوخت به موتور کپسول سبب آتش گرفتن ناگهانی آن شده است.

 

کارشناسان علت‌های دیگری برای انفجار هم ذکر کرده اند از جمله بروز یک واکنش شیمیایی بین تیتانیوم و NTO که سبب ایجاد جرقه و انفجار شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала