کلوپ ویدیو

حمایت باشندگان هرات از کشته شدن سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران ایران+ ویدیو

© AFP 2023 / Shah Marai حمایت باشندگان هرات از کشته شدن سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران ایران+ ویدیو
حمایت باشندگان هرات از کشته شدن  سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران ایران+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از هزار نفر از باشندگان ولایت هرات در یک تجمع اعتراضی از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد نظامی ایران ابزار حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام تایمز، این باشندگان از تهران می خواهند از استفاده افغانستان را به عنوان یک منطقه مهم برای جنگ های نیابتی خود دست بکشد.

این معترضین می گوید که دولت ایران و سلیمانی، مسئول کشته شدن هزاران افغان می باشد،  که آنها به عنوان بخشی از واحد سپاه پاسداران موسوم به لشکر فاطمیون استخدام شده بودند.

جنگجویان لشکر فاطمیون در جنگ های نیابتی دولت ایران در تعدادی از کشورها به ویژه در سوریه کشته شدند.

صبریه نورزی می گوید: کشتن سلیمانی ما افغان ها را قادر خواهد ساخت که پروژه های زیربنایی خود مانند بندها را عملی کنیم. افغان ها دیگر نباید در جنگ سوریه شرکت کنند، و آنها باید به موقعیت اصلی خود پایبند باشند که در جنگ دیگران شرکت نکنند.

او افزود: "ما از قتل کسانی که افغان ها را می کشند پشتیبانی می کنیم، زیرا افغان ها نیز انسان هستند و حق زندگی دارند. آن دسته افرادی که تلاش می کنند صدمه ای به افغان ها وارد کنند، ما میخواهیم آنها نیز آسیب ببینند".

بیشتر این معترضان از دولت ایران خواسته اند که ایران باید از تبدیل کردن افغانستان به یک میدان نبرد برای جنگهای نیابتی خویش خودداری کند.

برخی از آگاهان سیاسی، مرگ سلیمانی را گامی اساسی در بهبود امنیت و ثبات منطقه می دانند و می گویند که سلیمانی در ناآرامی شرق میانه و در بعضی از موارد در افغانستان نقش داشته است.

عبدالقادر کامل آگاه سیاسی می افزاید: نقش مهمی در ایجاد بحران ها و آسیب رساندن به منافع ایالات متحده و غرب در کشورهای شرق میانه مانند لیبیا، یمن، سوریه و عراق بازی می کرد".

این در حالی در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد مورد هدف حمله هوایی امریکا قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала