کلوپ ویدیو

محل کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران ایران+ ویدیو

© AP Photo / Iraqi Prime Minister Press Officeجای کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران+ویدیو
جای کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده قدس ایران، در یک حمله هوایی در میدان هوایی بین‌المللی بغداد کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک،  قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران، بامداد جمعه (3،جنوری) در یک حمله هوایی در فرودگاه بین‌‌المللی بغداد کشته شده است.

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ارتش امریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل امریکا در خارج از کشور انجام داده است.

پنتاگون در ادامه این بیانیه خاطر نشان ساخته است که سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای امریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مورد قاسم سلیمانی گفت: جنرال قاسم سلیمانی هزاران امریکایی را در برهه‌ای از زمان کشته یا به شدت زخمی کرده بود و در حال برنامه‌ریزی برای کشتن شمار بیشتری بود، اما گرفتار شد!".

علی خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در صحفه توییتر اش در واکنش به این حمله نوشته بود: انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران، در حاضر بخاطر کشته شدن قاسم سلیمانی بالا گرفته است، ایران در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала