کلوپ ویدیو

پلیس دبی با "کلاه هوشمند" به جنگ کرونا می رود + ویدئو

© AFP 2023 / Giuseppe CacaceПервый робот-полицейский инспектирует улицу в Дубае
Первый робот-полицейский инспектирует улицу в Дубае - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس امارات متحده عربی برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا از "کلاه هوشمند" مخصوص سنجش درجه حرارت بدن استفاده می‌ کند. این کلاه قادر است در یک دقیقه درجه بدن دو صد نفر را اندازه‌گیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Khaleej Times مقامات پلیس امارات متحده عربی با بهره گیری از کلاه هوشمند، درجه حرارت شهروندان در حال تردد را اسکن کرده و در صورت تشخیص تب بالا و احتمال ابتلا به COVID-19 هشدار می دهند.

به کمک این کلاه‌ها می‌توان در هر لحظه 12 نفر را به صورت هم‌زمان مورد بررسی قرار داد.

بررسی هر فرد تنها چند ثانیه زمان نیاز دارد. این عدد در هر دقیقه تا 200 نفر افزایش پیدا می‌کند. این کلاه اگر فردی مشکوک به بیماری را شناسایی کند یک پیام هشدار صوتی صادر می‌کند.

این کلاه هوشمند همزمان با شیوع گسترده کرونا در سراسر کشور، در کلیه ایستگاه های پلیس در دبی و همچنین ایستگاه های گشت زنی مورد استفاده قرار گرفته است. پلیس دبی از این کلاه ایمنی برای بررسی افراد در مناطق پرتراکم از جمله محلات بسته استفاده می‌کند.

  شرکت چینی «KC Wearable» سازنده این کلاه اعلام کرده که بیش از هزار عدد از این محصول تشخیص دهنده تب افراد را فروخته ‌است و در حال حاضر سفارش‌هایی از خاورمیانه، آسیا و اروپا دریافت نموده است.

گفتنی است در حال حاضر در امارات متحده عربی، با شناسایی 483 مورد جدید شمار مبتلایان به COVID-19  به 8238 مورد رسیده، که از این میان 1546 نفر بهبود یافته و 52 تن نیز فوت کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала