کلوپ ویدیو

مردی در 96 سالگی از دانشگاه فارغ التحصیل شد + ویدئو

© Fotolia / zimmytwsمردی در 96 سالگی از دانشگاه فارغ التحصیل شد + ویدئو
مردی در 96 سالگی از دانشگاه فارغ التحصیل شد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مرد 96 ساله ایتالیایی که پیرترین دانشجوی دنیا به شمار می‌‌رود با موفقیت در امتحانات، دیپلم تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپه پاترنو پیرمرد 96 ساله ایتالیایی که توانسته از دانشگاه فارغ التحصیل شود می گوید: دانش همچون یک چمدان دستی است که می توانم با خودم حمل کنم. این یک گنج است.

هر چند به گفته خودش، او با عشق به کتاب‌ها بزرگ شده بود، اما هیچ وقت شانس آن را که در دانشگاه تحصیل کند نیافته بود. او با اشاره به ثبت نامش در رشته تاریخ و فلسفه دانشگاه پالرمو در دهه نود زندگی می گوید: به خودم گفتم یا حالا یا هیچوقت، و بعد تصمیم گرفتم در سال 2017 ثبت نام کنم.

 پاترنو که در سال‌های قبل از رکود بزرگ اروپا در دهه سی میلادی به دنیا آمده و در خانواده‌ای فقیر بزرگ شده بود، تنها توانسته بود از تعلیمات ابتدایی برخوردار شود.

وی می گوید: دانش همچون یک بکس دستی است که می توانم با خودم حمل کنم. این یک گنج است.

وی درباره اینکه بعد از اتمام تحصیل اکنون چه برنامه‌ای برای آینده دارد گفت: «پروژه من این است که خودم را وقف نوشتن کنم. می خواهم تمام متونی را که شانس خواندنشان را نداشته‌ام مطالعه کنم. این هدف من است».

پاترنو گفته است که وی فقط به دریافت دیپلم اکتفا نکرده، بلکه قصد دارد تحصیلات خود را تا دریافت مدرک کارشناس ارشد به اتمام برساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала